اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

برآورد تازه رزمی؛ سرنگونی 144 جنگنده ژاپن در تقابل با چین

برآورد اندیشکده ژاپنی نشان داد که نیروی هوایی ژاپن در تقابل محتمل با چین در چهار روز 144 جنگنده خود را از دست می‌دهد.

برآورد تازه رزمی؛ سرنگونی 144 جنگنده ژاپن در تقابل با چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در برآورد صورت گرفته توسط یک اندیشکده ژاپنی که به تازگی منتشر شده، آمده است که نیروی هوایی ژاپن در تقابل با چین بابت تایوان طی چهار روز  ۱۴۴ جنگنده خود را از دست می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «نیکی» شبیه سازی جنگی اندیشکده ژاپنی «بنیاد صلح ساساکاوا» نشان داد که  در صورت مداخله نظامی ژاپن علیه تهاجم چین به تایوان، ژاپن ۱۴۴ جنگنده و ۲۵۰۰ نظامی خود را از دست خواهد داد.

بر اساس این شبیه سازی، دفع تهاجم احتمالی چین علیه تایوان برای ارتش آمریکا نیز هزینه خواهد داشت. به عنوان بخشی از شبیه سازی، ژاپن ابتدا از طریق اعلام وضعیت اضطراری و با استناد به حق دفاع از خود وارد درگیری با چین می‌شود. همزمان با استفاده نیروهای آمریکایی از پایگاه های نظامی در خاک ژاپن، این تاسیسات به هدف حملات چین تبدیل می‌شوند.

بر اساس این گزارش، تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

در این ارزیابی آمده است که ارتش چین سال ۲۰۲۶ یک حمله آبی خاکی به تایوان علیه نیروهای ترکیبی تایوان، ژاپن و آمریکا انجام خواهد داد. در این ارزیابی ۳۰ نظامی بازنشسته ژاپنی و دانشگاهیان و محققانی از ایالات متحده و ژاپن مشارکت داشتند.

در این شبیه سازی رزمی همچنین آمده است که در تهاجم دو هفته‌ای چین به تایوان، این کشور شماری جنگنده وهواپیمای ترابری خود را از دست داده و با کشته و مجروح  شدن  بیش از ۴۰۰۰۰ نظامی، قادر به تصرف تایوان نخواهد بود.

همزمان با افزایش قدرت نظامی چین، ژاپن قصد دارد در راستای تقویت توان دفاعی خود موشک‌های «تاماهاوک» از آمریکا خریداری کند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول