اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مدودف: کمک آمریکا به اوکراین به زودی ۵۰ میلیارد دلاری می‌شود

معاون شورای امنیت روسیه ضمن بیان این که به زودی کمک نظامی آمریکا به اوکراین به رقم 50 میلیارد دلار خواهد رسید، گفت مسکو با ائتلافی از حدود ۵۰ کشور که می‌خواهند آن را از روی نقشه حذف کنند، روبروست.

مدودف: کمک آمریکا به اوکراین به زودی ۵۰ میلیارد دلاری می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه گفت کمک نظامی آمریکا به اوکراین به زودی به ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید. 

او توضیح داد: در طول عملیات ویژه، اوکراین بیش از حد کافی از ایالات متحده دریافت کرده تا اقدامات نظامی را تا جای ممکن طولانی کند. این شامل دستکم چهل سامانه موشکی پرتاب چندگانه متحرک HIMARS و مهمات، هشت سامانه دفاع هوایی NASAMS، سی‌ویک تانک M۱، چهل‌وپنج تانک T-۷۲B، صدونه خودروی جنگی Bradley، سیصد M۱۱۳ و نود نفربر Stryker، بیش از هزار و ششصد سامانه دفاع هوایی قابل حمل Stinger، بیش از هشت هزار و پانصد موشک ضد تانک Javelin و بیش از پنجاه هزار سامانه ضد تانک دیگر می‌شود. 

به گزارش اسپوتنیک، مدودف یادآور شد که اغلب تدارکات در دوران عملیات نظامی ویژه در اوکراین انجام شد اما تحویل فشرده تسلیحات به اوکراین از اوت ۲۰۲۱ آغاز شد. 

وی تصریح کرد: روسیه اکنون با ائتلافی از حدود ۵۰ کشور که می‌خواهند آن را از روی نقشه حذف کنند، مواجه است اما برخلاف اوکراین، هیچ رئیسی ندارد و نیاز به دستور و خیریه برای این که بتواند به تنهایی از مردم و حاکمیت خود دفاع کند هم ندارد. 

این مقام ارشد روس و از متحدان پوتین اخیراً هم هشدار داد که مسکو از هر ابرازی برای دفاع از خود از جمله تسلیحات اتمی استفاده خواهد کرد. او چهارشنبه (۲۲ فوریه) در پستی تلگرامی نوشت: برای همه قدرت‌ها واضح است که اگر آمریکا می‌خواهد روسیه را شکست دهد، ما به سمت درگیری در مقایس جهانی می‌رویم. اگر ایالات متحده می‌خواهد روسیه را شکست دهد، ما حق داریم از هر سلاحی از جمله نوع اتمی برای دفاع از خود استفاده کنیم. 

مدودف یادآور شد که به هر حال استدلال تشکیلات آمریکایی تاکنون این بوده «ما در امور شما مداخله می‌کنیم، مقادیر زیادی سلاح به رژیم کی‌یف می‌دهیم، برای شکست روسیه تلاش می‌کنیم، شما را محدود و نابود می‌کنیم، اما امنیت استراتژیک موضوع مجزایی است و ارتباطی با زمینه کلی روابط آمریکا-روسیه ندارد». 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول