اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

جمالی: اعلام نتیجه آزمون دکتری در اوایل اردیبهشت 1402

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تلاش می‌کنیم اوایل اردیبهشت ماه نتایج اولیه آزمون دکتری را اعلام کنیم.

جمالی: اعلام نتیجه آزمون دکتری در اوایل اردیبهشت 1402

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، احسان جمالی معاون سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح امروز، گفت: آزمون دکتری به صورت دو مرحله‌ای و نیمه متمرکز برگزار می‌شود و ۵۰ درصد نمره در اختیار دانشگاه‌هاست؛ لذا سریعاَ باید کارش انجام شود و نتایج اولیه اعلام شود تا انتخاب رشته صورت بگیرد و بعد معرفی چندبرابر برای انجام مصاحبه صورت بگیرد.

معاون سازمان سنجش گفت: تلاش می‌کنیم اوایل اردیبهشت ماه نتایج اولیه آزمون دکتری را اعلام کنیم و با فاصله یکی دو هفته‌ای دفترچه روی سایت قرار می‌گیرد و انتخاب رشته آغاز می‌شود و نهایتاَ هفته اول خرداد ماه هم اسامی چند برابر دکتری برای آزمون دکتری اعلام می‌شود و از نیمه دوم خرداد ماه هم مصاحبه و بررسی سوابق علمی، پژوهشی توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شروع می‌شود و تمام تلاش سازمان این است که بتواند اواخر مرداد ماه نتایج آزمون دکتری را اعلام کند. 

وی گفت: نتایج اولیه آزمون ارشد اوایل خرداد ماه اعلام و انتخاب رشته اواسط خرداد ماه انجام می‌شود. همچنی اواخر خرداد نتایج چند برابر رشته‌های دارای مصاحبه و شرایط خاص هستند و ازموانعلمی دارند اعلام خواهند شد و نتایج آزمون علمی در تیر و مرداد سال ۱۴۰۲ خواهند بود و نتایج نهایی هم حداکثر هفته اول ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

جمالی به سامانه طراحان سوال اشاره کرد و گفت: یکی از گام‌های اساسی در تمام مراکز سنجشی دنیا این است که یک بانک سوال استاندارد شده مدرج و دقیق داشته باشیم. تمام مراکز سنجش در سطح جهان چنین ساختاری را دارند اما یکی از اهداف اصلی این است که از تمام توان و ظرفیت کشور در اقصی نقاط ایران و حتی خارج از کشور در طراحی سوال بتواند استفاده کند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور افزود: هیچ راهی وجود نداشت که سیستم الکترونیکی جمع‌آوری سوال طراحی شود. این سیستم به عنوان سامانه طراحان سوال نامگذاری شده از امروز بر روی سایت سامانه سنجش آموزش کشور فعال شده است. این سامانه قطعاً ظرفیت و توانمندی تمام  نیروهای متخصص دانشگاهی، اعضای هیات علمی، نیروهای فرهیخته آموزش و پرورش اعم از شاغل و بازنشسته را دارد و باید د از این طریق وارد سایت شوند. 

وی گفت: در حال حاضر سه آزمون اصلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری روی سامانه کاملاً فعال است و در گام بعدی ان شاءالله آزمون‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانی به کارشناسی و تمامی‌ آزمون‌های استخدامی و موظفی مثل کانون وکلا و سردفتران و غیره هم به این سامانه اضافه می‌شود.

جمالی یادآور شد: در این سامانه بعد از سیستم طراحی سیستم داوری هم قرار گرفته و  علاوه بر داوران شناخته شده تمام افرادی که به عنوان طراح قرار گرفتند پس از کسب یکسری امتیازات لازم که در سیستم توضیح داده شده به عنوان داور انتخاب می‌شوند و می‌توانند به داوری سوالا ت اقدم کنند سوالاتی که پس از تایید چندین داور در سیستم قرار بگیرد وارد بانک سوال که گام دوم سیستم هست قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: ان شالله گام بعدی هم بزودی فعال خواهد شد و آزمون‌های دیگر هم از همین طریق انجام خواهد شد تا بتوانیم به جایی برسیم که آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور را به صورت کاملاً الکترونیک از بخش طرح سوال تا پایان که اجرا و اعلام نتیجه است را در یک سیستم به هم متصل پیاده سازی و اجرا کنیم. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول