اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

«کردر رضوی» محور فرهنگی روستاهای کشور شد

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: جشنواره آسمان هشتم در روستای «کردر رضوی» به عنوان محور رویدادها وبرنامه های فرهنگی در روستاهای کشور معرفی و توسعه داده می شود.

«کردر رضوی» محور فرهنگی روستاهای کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس در بندرعباس، مرتضی سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) شب گذشته در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم در روستای کردررضوی  اظهار کرد: این جریانی که در روستای کردر رضوی شکل گرفته است، جریان همت  مردمی بزرگ مردان انقلاب است. 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: واقعه این قصه این است که مردم چه در این روستا و یا هر نقطه از ایران اسلامی در عرض ارادت خود به ساحت مقدس امام معصومین و پایداری در راه انقلاب اسلامی سنگ تمام گذاشته اند. 

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: این انقلاب توسط مردم پیش می رود و ما که در کسوت مسئول قرار داریم لحظه به لحظه این گامهایی را که پیش می بریم را قدردان مردم باشیم وتوسط این مردم باید بتوانیم پرچم انقلاب اسلامی را به ولی عصر(عج) برسانیم. 

سعیدی زاده عنوان کرد: اتفاقی که در روستای کردر رضوی  افتاده نمونه ای از حرکت الگو و نماد یک جریان سازی فرهنگی مردمی است چون این مردم هستند که پای اجرای این برنامه و کار ملی هستند. 

وی با تقدیر از دبیر جشنواره آسمان هشتم در میناب تصریح کرد: اگر پایمردی این مرد در اجرای این برنامه نبود شاید این کار در این نقطه اتفاق نمی افتاد و برای آنکه بتوان این برنامه به شکل بهتری در آینده برگزار شود از همه در خواست کمک و همکاری را دارم. 

سعیدی زاده گفت: یکی از رویکردهای بنیاد علوی امام رضا(ع) عمومی سازی فرهنگ رضوی وجریان سازی عمومی در بستر عمومی جامعه است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع)افزود: امروز که با دبیر این جشنواره صحبتی انجام شد مقرر شد که بنیاد علوی امام رضا (ع) به عنوان یک جریان روستایی مجموعه جشنواره آسمان هشتم را که در حوزه فرهنگ وهنر اتفاق افتاده است را به عنوان یک محور قراردهد وهمه برنامه ها و رویدادهای  فرهنگی و هنری را که در روستاهای کشور اتقاق می افتد با محوریت روستای کردر رضوی توسعه دهد. 

وی بیان داشت : امیدوار هستیم که بتوانیم در توسعه فرهنگ رضوی با محوریت مردم و زیست بوم فرهنگ و هنر و اتفاقاتی که باید در این حوزه رقم بخورد تلاش  مضاعف داشته باشیم واین دلدادگی را به آستان قدس رضوی شفاف تر نمایان کنیم.

روستای کردرضوی با حدود 1600 نفر جمعیت در 7 کیلومتری میناب قرار دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول