اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خراسان رضوی جزو٣ استان برتر کشور در حوزه رسانه است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: بر اساس آمار خراسان رضوی جزو ٣ استان برتر کشور در حوزه رسانه و جزو ٢ استان برتر در حوزه محتوایی است.

خراسان رضوی جزو٣ استان برتر کشور در حوزه رسانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه عصر امروز در آیین پایانی ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر خراسان رضوی اظهار کرد:  بر اساس آمار خراسان رضوی جز ٣ استان برتر کشور در حوزه رسانه و جزو ٢ استان برتر در حوزه محتوایی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رسانه مدرن امروز یک ابزار جدید است، اما در قدیم نیز با دود آتش و کبوتر پیام را منتقل می کردند، خاطرنشان کرد: اگرچه در دوران مدرن روزنامه، تلویزیون و رادیو آمد، اما در چند دهه اخیر با شکل گیری فضای مجازی این حوزه شکل جدیدی پیدا کرد، به طوری که یک فیلم هالیوودی در کمتر از یک ساعت در دنیا منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه امروز به یک ابزار انحصاری برای اختاپوس ها تبدیل شده است، بیان کرد: بخش مهمی از حوزه پشتیبانی رسانه، بحث فضاست و باید همانطور که در بحث نرم افزاری رشد می کنیم باید در حوزه فضا نیز رشد کنیم. 

حجت الاسلام خسروپناه با تاکید بر اینکه در ١٠ سال آینده بنا به دلایل قوانین بین المللی به کشورها اجازه تصرف در عالم فضا را نمی دهد، تصریح کرد: ١٠ سال آینده یک دهه تصمیم ساز مهم است و در این راستا نیز سند هوافضا در شورای انقلاب فرهنگی مصوب و اجرا می شود.

وی با اذعان به اینکه ابزار جنگ شناختی امروز رسانه است، افزود: اینکه در حوزه جبهه رسانه انقلاب یک رسانه انبوه نداریم، یک ضعف جدی است.

دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی یادآور شد: رسانه جبهه انقلاب با وجود نیروهای معتقد به انقلاب که می‌خواهند مسیر شهدا را طی و پیام انقلاب را به مخاطب منتقل کنند، بسیار متفرق هستند و در این جبهه بسیار ضعف دارند.
وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از حوزه ها موفق هستیم، ابراز کرد: اینکه دشمن از رسانه برای انتقال پیام های کاذبانه استفاده می کند و ما در این حوزه ضعف داریم، باید تدبیر و چاره ای بیاندیشیم. 

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به وجود دانش رسانه ای با رویکرد انقلابی در فعالان این عرصه، خاطر نشان کرد: متأسفانه در این عرصه رسانه انبوه نداریم و رسانه ها جزیره ای عمل می کنند.

وی با انتقاد از عدم ایجاد شبکه سازی رسانه ای، تصریح کرد: مهم‌ترین ابزار در جهاد تبیین، رسانه است و زمانی این جهاد محقق می شود که جمعیت بیشتری در آن مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جنگ ٨ساله علیه ایران در واقع جنگ جهانی سوم بود، اظهار کرد: در تمامی جنگ های قبل از انقلاب، ایران را تجزیه می کردند، اما در این جنگ یک وجب از خاک کشورمان کم نشد.
وی با اشاره به اینکه اجتماع لشکرها، وحدت و انسجام، ایمان و تقوا باعث پیروزی شد، گفت: باید در حوزه رسانه تلاش شود با ایجاد شبکه رسانه، یک پیام واحد به مخاطب منتقل شود.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره بهره گیری دشمن در اغتشاشات اخیر از رسانه تصریح کرد: شرط رسانه مدرن، سرعت است تا بتواند پیام را با سرعت و جمعی به مخاطب برساند و مخاطب یک حرف دریافت کند.

وی با اشاره به ضرورت نیاز امروز به یک رسانه انبوه، افزود: در صورتی که کار جبهه سازی و شبکه سازی در حوزه رسانه کشور شکل بگیرد تا یک پیام واحد منتشر شود، قطعا اثرگذار خواهد بود.

پایان پیام/ ٧٠٠۴٢

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول