اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الحوثی: آمریکا را از یمن اخراج می‌کنیم/ پول‌های بلوکه شده ما باید آزاد شود

رهبر انصارالله با بیان اینکه، ترور شهید الصماد با تحریک آمریکا صورت گرفت، گفت که واشنگتن در تجاوز به یمن، نقش نظارتی دارد، ولی عربستان و امارات نقش اجرایی را بر عهده دارند.

الحوثی: آمریکا را از یمن اخراج می‌کنیم/ پول‌های بلوکه شده ما باید آزاد شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله بعد از ظهر امروز پنجشنبه در سالگرد شهادت صالح الصماد رئیس فقید شورای عالی سیاسی یمن سخنرانی کرد و وی را الگوی جانفشانی و بخشش دانست.

شبکه خبری المسیره به نقل از الحوثی گزارش داد، شهید الصماد با اینکه در موضع ریاست بود، ولی روحیه یک سرباز را داشت. وی خود را در جایگاه مسئولی می‌دانست که به ملتش خدمت می‌کند، نه اینکه بخواهد از منصب خود برای منافع شخصی استفاده کند.

وی ادامه داد: کسانی که خود را به عنوان نمادهای ملی معرفی کردند، ولی بعدا، خیانتشان مشخص شد و ملت خود را رها کردند، با دشمنان و خطرات بزرگی مواجه هستند. شهید الصماد در مقابله با ائتلاف متجاوز [سعودی-اماراتی] حضور داشت.

آمریکا در تجاوز به یمن نقش نظارتی دارد

رهبر انصارالله با بیان اینکه، ترور شهید الصماد با تحریک آمریکا صورت گرفت، خاطر نشان کرد: دشمن آمریکایی در تجاوز به کشور ما، نقش نظاراتی داشت، ولی عربستان و امارات نقش اجرایی را بر عهده داشتند.

الحوثی با اشاره به اینکه آمریکا، در تجاوز به یمن، وظیفه تعیین اهداف را بر عهده داشته است، افزود: آمریکا بود که شهید الصماد را به عنوان هدف اصلی به عربستان معرفی کرد. آمریکا همچنین اعتراف می‌کند که از آغاز تجاوز، دستور عملیات بمباران را می‌داده است.

رهبر انصارالله با تأکید بر اینکه ائتلاف گمان می‌کرد با به شهادت رساندن شهید الصماد، اراده ملت یمن را در هم خواهد شکست و برای اجرای عملیاتهای گسترده‌تر آماده خواهد شد، خاطر نشان کرد: نتیجه اما بر عکس بود. ترور الصماد باعث شد که بر عزم و جانفشانی ملت ما افزوده شود. آنان حتی مراسم تشییع وی را نیز هدف قرار دادند.

وی ضمن انتقاد شدید از توحش و جنایات ائتلاف متجاوز سعودی در یمن، بیان داشت: ائتلاف متجاوز، بدترین وجهه را در توحش به خود اختصاص داده است. حجم جنایات علیه ملت ما به خاطر حمایتهای آمریکا، اسرائیل و انگلیس، ترسناک است. هیچ چیز، نمی‌تواند جنایات ائتلاف را توجیه کند. فقط خودشان که وحشی و ظالم هستند، توجیهات خود را می‌پذیرند.

خواستار بازگردان پولهای بلوکه شده خود در خارج هستیم

الحوثی با اشاره به اینکه یمن خواستار بازگردان پولهای بلوکه شده خود در خارج است، ادامه داد: آنچه در مرحله پیشین صورت گرفت و یک دستاورد بود، حفظ عمق راهبردی کشور بود. با گذشت زمان نیز، توانمندی نظامی ما رو به بهبود شد. هر اندازه ائتلاف متجاوز برای تضعیف ملت ما تلاش کرد تا به توانمندیهای نظامی آن پایان دهد، ولی این تواناییها، بیشتر شد.

رهبر انصارالله با تأکید بر اینکه روند حفظ اراده مردمی و بسیج آنان همچنان ادامه دارد، گفت: چالشها ادامه دارد و دشمنان نیز به تلاش خود ادامه خواهند داد تا این کشور را چند پاره کنند. جنگ به قوت خود باقی است. در حال حاضر نیز گفت‌وگوهایی با میانجیگری عمان انجام شد.

وی با بیان اینکه آمریکا در تلاش است که از تداوم جنگ در یمن، بهره‌برداری کند، تصریح کرد: آمریکا از طریق معاملات سلاح، از جنگ استفاده زیادی کرد. آمریکا تلاش دارد از طریق آلات دست خود، یمن را اشغال کند و هیچ حسن نیتی ندارد.

آمریکا باید از یمن خارج شود

الجوثی با اشاره به اینکه آمریکا، انگلیس و امارات باید در هر گونه توافقی، مسئولیت بپذیرند، خاطر نشان کرد: ثروت یمن توسط ائتلاف، اشغال شده و ائتلاف مسئول محروم کردن مردم یمن است. نمی‌توانیم حضور نیروهای متجاوز و اشغالگر را در هیچ استان یا جزیره‌ای بپذیریم؛ زیرا این مسئله، مداخله مستقیم در امور کشور ماست.

وی حضور آمریکا و انگلیس را اشغالگرانه دانست و تأکید کرد: آمریکا باید از کشور ما خارج شود و ما برای بیرون راندن آن تلاش خواهیم کرد. درباره فلسطین نیز باید گفت که سازشکاران هیچ نقشی در حمایت از ملت فلسطین ندارد. اینکه برخی، به جای اسرائیل، ایران را دشمن جلوه می‌دهند، یک مغلطه بزرگ است؛ زیرا اسرائیل به مردم فلسطین و لبنان تعدی کرده است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول