اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سند مخاطرات استان زنجان تهیه شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان به تهیه سند مخاطرات استان اشاره کرد و گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی در تهیه این سند متفاوت بود و در حال حاضر داده‌های 33 دستگاه از مجموع 37 دستگاه در این سند به‌روز رسانی شده است.

سند مخاطرات استان زنجان تهیه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد خداوردی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های داده مکانی در استان به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: ایجاد سامانه SDI از اوایل سال‌جاری کلید خورده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه زنجان، استان پایلوت در ایجاد پنجره واحد زمین انتخاب شده بود، افزود: با پیگیری انجام شده، پنجره واحد سرمایه‌گذاری هم در زنجان به عنوان پایلوت عملیاتی شد.

وی به تهیه سند مخاطرات استان اشاره و تصریح کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی در تهیه این سند متفاوت و در حال حاضر داده‌های 33 دستگاه از مجموع 37 دستگاه در این سند به روز رسانی شده است.

خداوردی با تاکید بر مشخص بودن اهداف ایجاد سند مخاطرات استان گفت: با وجود اقدامات قابل توجه انجام شده در این حوزه، اقدامات انجام نشده زیادی هم باقیمانده است که باید عملیاتی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان به ایجاد زیرساخت داده‌های مکانی استان با وجود مشکلات اشاره و تاکید کرد: در این راستا 128 وب سرویس و 560 هزار رکورد اطلاعات ثبت شده است.

شایانذکر است در این جلسه گزارش اقدامات انجام شده توسط کارشناسان ارائه شد که بر اساس آن سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، تعداد لایه موردنیاز را ۵۵ و تعداد وب‌سرویس موجود در SDI را ۳۷ مورد با درصد تحقق ۶۷ درصد بود.

همچنین تعداد وب‌سرویس در حال تهیه دو مورد اعلام شد که سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در این رابطه به ترتیب ۲۰ و ۱۶ بوده که درصد تحقق  صورت ارائه هر دو مورد ۹۰ درصد است.

 یکی از اهداف سامانه کاربردی (پنجره واحد مدیریت زمین و پنجره واحد سرمایه‌گذاری) پیشگیری از بروز بخشی از مفاسد زمین‌خواری بوده است.

همچنین ارائه خدمات حوزه زمین به متقاضیان پیشگیری از تخریب اراضی حساس کشور، کاهش پرونده‌های قضایی، ‌پیشگیری از وقوع مفاسد حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشور از طریق نظارت ماهواره‌ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزها، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها ایجاد هماهنگی، وحدت‌رویه و هم‌افزایی ذی‌نفعان حوزه اراضی و املاک از دیگر اهداف این سامانه کاربردی است.

همچنین در این جلسه سند زیرساخت داده مکانی رونمایی شد که تامین آمار و اطلاعات موردنیاز نظام برنامه‌ریزی، آمار ارزیابی، شناخت ساختار سازمانی و نیروی انسانی مرتبط با اطلاعات مکانی، شناسایی وضع موجود داده‌ها و احصای اولویت‌ها برای به‌روزرسانی، تسهیل تبادل اطلاع مکانی بین دستگاه اجرایی بخشی از اهداف سند زیرساخت داده مکانی دستگاه اجرایی است.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول