اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۳۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان آبی می‌شود

استاندار کردستان با اشاره به اجرای طرح آبی کردن ۳۴ هزار هکتار از اراضی استان گفت: سد گاران مریوان نیز در یکی ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد که با این اقدام حدود ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه تبدیل به آبی می‌شود.

۳۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان آبی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج؛ اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز امروز در شورای کشاورزی استان کردستان که با حضور نمایندگان تشکل‌های مختلف کشاورزی در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: توجه به برگزاری جلسات حوزه کشاورزی  بسیار جدی است اما استمرار آن به نتایج جلسات بستگی دارد.

استاندار کردستان ادامه داد: حرکات خوبی در حوزه کشاورزی آغاز شده و اقدامات موثری نیز در حال انجام است، لذا امیدواریم در پایان دولت اول آیت الله رئیسی تحول عظیمی را در بخش کشاورزی استان شاهد باشیم.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه طرح آبی کردن ۳۴ هزار هکتار از اراضی استان در حال اجرا است، یادآور شد: سد گاران مریوان در یکی ۲ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد که با این اقدام حدود ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه تبدیل به آبی می‌شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه فاز انتقال آب در ادامه پروژه آبرسانی سنندج اکنون به دشت‌های قروه و دهگلان در حال انجام است، اظهار داشت: روز گذشته فرایند اخذ مجوز تصفیه خانه برای کامیاران و مریوان هم صادر شد.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه پیگیری منابع آبی به طور جدی در حال انجام است، افزود: حوزه منابع آبی در برگیرنده تمام موضوعات اجتماعی سیاسی اقتصادی و ...است  لذا مشکلات این حوزه پیگیری و نتیجه مشخص شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: به هیچ عنوان تاخیر در اعلام استعلامات حوزه منابع آبی پذیرفته نمی‌شود، لذا حداکثر زمان برای استعلامات جهت سرمایه‌گذاری در آب منطقه‌ای طی 15 روز باید صورت گیرد و موانع نیز باید برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه باید در همه  حوزه‌ها کار جهادی به ویژه در مباحث سرمایه‌گذاری صورت گیرد؛ اظهار داشت: بانک‌های استان نباید منتظر سرمایه‌گذار نباشند بلکه خود به دنبال  سرمایه‌گذار بروند چراکه این کار به سرمایه گذاران دلگرمی می‌دهد.

زارعی‌کوشا بیان کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی موضوعاتی را که اختیار آن در استان نیست را جمع کرده و جهت پیگیری به وزارتخانه‌ها ارسال کنند تا بتوان چالش ها را برطرف کرد.

استاندار کردستان یادآور شد: آب منبع نایابی است، اگرچه امسال بارش‌های قابل توجهی داشتیم اما همچنان نگران این موضوع هستیم و کشاورزان نیز باید با صرفه جویی کمک حال باشند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌هایی که نیاز به بازنگری هست باید این مهم عملیاتی شود، اضافه کرد: میزان مساحت گلخانه‌های استان کم است و با اجرای طرح نهضت ساخت این واحدها باید سطح گلخانه‌ها افزایش یابد که این مهم منجر به چندبرابر شدن عملکرد در واحد سطح خواهد شد.

زارعی‌کوشا در پایان به سرمایه‌گذاری در گلخانه‌ها و واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: صنایع تبدیلی و زنجیر تکمیل غذایی دنبال شود و با اشتغال پایدار برسد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول