اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اردستان میزبان هجدهمین دوره ماراتن نجوم مسیه ایران

فرماندار شهرستان اردستان گفت‌:هجدهمین دوره ماراتن نجوم مسیه برای دومین دوره متوالی پس از سال ۹۷ روزهای پنجشنبه و جمعه در زواره اردستان برگزار خواهد شد.

اردستان میزبان هجدهمین دوره ماراتن نجوم مسیه ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، سید محمد هادی احمدی‌طبا فرماندار اردستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در راستای گردشگری و همچنین گردشگری حوزه نجوم؛هجدهمین دوره ماراتن نجوم مسیه برای دومین دوره متوالی پس از سال ۹۷ روزهای پنجشنبه و جمعه در زواره اردستان برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به حضور ۱۹۰ نفر منجم در این شهرستان در خصوص ماراتن نجوم مسیه، افزود: ۲۵۰ نفر از شهرهای مختلف کشور از جمله تبریز، کرمانشاه، تهران ، هرمزگان ، مشهد و ... حضور دارند که حدود ۶۰ نفر شامل مدرس، داور و تیم اجرایی خواهند بود.

احمدی‌طبا تصریح کرد: این ماراتن در بخش‌های مختلف از جمله بخش کودکان، رقابت عکاسی، رقابت رصدی، آموزش رصدی و آموزش عکاسی برگزار می‌شود که رقابت‌کنندگان به مدت دوازده ساعت در بخش‌های مختلف به رقابت می‌پردازند.

فرماندار اردستان با بیان اینکه به برگزیدگان این ماراتن جوایز قابل توجهی اهدا خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری این ماراتن، شرکت‌کنندگان حاضر در این مراسم از آثار و ابنیه تاریخی شهرستان اردستان بازدید خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ماراتن مسیه ایران بیش از ۱۸ سال است که در کشور برگزار می‌شود، یادآور شد: امسال این برنامه با همکاری مجموعه نجوم آسمان سرای سها استان اصفهان و فرمانداری اردستان برگزار می‌شود و یکی از رویداد های ملی است که سالیانه در این شهرستان برگزار می‌شود.

احمدی‌‌طبا برگزاری این ماراتن را فرصتی برای معرفی شهرستان اردستان دانست و تصریح کرد: در این مسابقه اجرام آسمانی توسط شرکت‌کنندگان رصد و شناسایی می‌شود همچنین امکانات مربوط به این ماراتن آماده شده و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده همچنین نهاد های امنیتی، انتظامی، بهداشت و هلال احمر نیز همکاری دارند.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول