اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

حضور نوجوانان در خبرگزاری فارس با برنامه سایه روشن

ویژه برنامه سایه روشن به همت فرهنگسرای رویش با حضور جمعی از نوجوانان منطقه 9 و با همکاری و مشارکت خبرگزاری فارس برگزار شد؛ این برنامه در قالب اردوی علمی آموزشی با هدف تبیین سواد رسانه‌ای و حفظ سلامت جامعه، با ایمن نگه داشتن نوجوان به عنوان نسل آینده‌ساز از فضای ناامن مجازی اجرا شد.

حضور نوجوانان در خبرگزاری فارس با برنامه سایه روشن

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، ویژه برنامه سایه روشن به همت فرهنگسرای رویش با حضور جمعی از نوجوانان منطقه 9 و با همکاری و مشارکت خبرگزاری فارس برگزار شد؛ این برنامه در قالب اردوی علمی آموزشی با هدف تبیین سواد رسانه‌ای و حفظ سلامت جامعه، با ایمن نگه داشتن نوجوان به عنوان نسل آینده‌ساز از فضای ناامن مجازی اجرا شد.

در ویژه برنامه سایه روشن، کارشناسان خبری خبرگزاری فارس به تبیین سواد رسانه‌ای پرداختند و اخلاق رسانه‌ای و تأکید بر مطالعه و جامع‌نگری را از لوازم ورود به عرصه رسانه به ویژه فضای مجازی دانستند.

اکبر بختیاری مدیر فرهنگی و هنری منطقه 9 و رئیس فرهنگسرای رویش درباره ویژه برنامه سایه روشن اظهار کرد: حضور طولانی مدت در فضای مجازی می‌تواند به فرهنگ پذیری اشتباه، جامعه‌پذیری ناقص و تأثیرپذیری افراطی از هنجارها و ارزش‌های حاشیه‌ای در عرصه‌های مختلف ارتباطی و اجتماعی منجر شود و از طرفی با کاهش حضور نوجوانان و جوانان در بستر خانواده، میزان اعتماد آنها به این نهاد مهم اجتماعی کم شود؛ این امر در نهایت منجر به از بین رفتن یکی از مهمترین کارکردهای خانواده یعنی رفع سوالات، شبهات و مشکلات فرزندان شود.

رئیس فرهنگسرای رویش افزود: در دوران حاکمیت امپراطوری رسانه‌ها، تشخیص اخبار درست از نادرست بسیار دشوار است و در این مسیر لازم است از کارشناسان خبره کمک گرفت و با مطالعه در این زمینه مسیر درست را انتخاب کنیم تا به عنوان یک مخاطب بازیچه خبرسازان رسانه‌های دروغین نشویم.

بختیاری ادامه داد: در دنیای امروز صرفا خاک و جغرافیا تصرف نمی‌شود بلکه این ذهن‌ها و افکار است که تصرف می‌شود و خاکریز تفکر، خاکریز حساسی است و نوجوانان باید بیاموزند که چگونه از حریم فکر و اندیشه خود مراقبت کنند.

ویژه برنامه سایه روشن در دو گروه ویژه دانش‌آموزان دختر و دانش‌‌آموزان پسر برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول