اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

صادرات ۶۰ میلیون دلاری استان مرکزی به اوراسیا

معاون بازرگانی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان مرکزی از صادرات ۶۰ میلیون دلاری استان به اوراسیا خبر داد.

صادرات ۶۰ میلیون دلاری استان مرکزی به اوراسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، جعفر اصغری عصر امروز در نشست مشترک رئیس سازمان توسعه تجارت و دبیر میز روسیه در این سازمان با اعضای اتاق بازرگانی و فعالین اقتصادی استان مرکزی اظهار کرد: در بخش صادرات غیرنفتی، استان مرکزی بیشترین تنوع صادرات در اقلام مختلف را به خود اختصاص داده است، بالاترین رقم تن‌دلار با رقم ۷۰۰ دلار در هر تن مربوط به استان مرکزی است، میانگین کشوری حدود ۳۷۰ دلار است که نشان می‌دهد از میانگین کشور بالاتر می باشد.

وی افزود: در تولید برخی کالاها اول و دوم هستیم، در بحث گل و گیاه رتبه اول مربوط به استان است، چندین پایانه در استان وجود دارد که این اقدام را انجام می‌دهند. 

معاون بازرگانی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: استان سهم خوبی نیز در تولید و صادرات در بخش آبزیان و خوراک دام دارد، با بررسی‌های به عمل آمده متوجه شدیم پتانسیل خوبی نیز در روسیه وجود دارد و امیدواریم نقش خوبی در صادرات به آن کشور ایفا کنیم.

اصغری گفت: در بحث تولید الیاف مصنوعی رتبه دوم کشور هستیم، دلیجان در این زمینه رتبه دوم است.

وی ادامه داد: در استان مرکزی در ۱۰ ماه سال جاری حدود ۸۹۳ میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است، یک اختلاف جزئی ۱۰ میلیون دلاری بین گمرک استان و سازمان توسعه تجارت در این خصوص وجود دارد.

معاون بازرگانی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۰ درصد از کل صادرات مربوط به کارت‌های بازرگانی دیگران و خارج از گمرکات استان است چرا که برخی از محصولات از استان‌های همجوار صادر می شود.

اصغری ادامه داد: هدفگذاری امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است که امیدواریم تا پایان سال تحقق پیدا کند.

وی گفت: استان مرکزی در ۱۰ ماه گذشته حدود ۶۰ میلیون دلار صادرات به اوراسیا داشته که حدود ۳۱ میلیون  دلار آن به روسیه بوده است و امیدواریم در آینده  این رقم افزایش یابد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول