اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

رمزگشایی از ناز نکونام/ پادشاه خودخوانده گرفتار مهلکه خودساخته

به‌نظر می‌رسد فولاد و نکونام به انتهای راه همکاری با یکدیگر رسیده باشند و نکونام در مهلکه‌ای که خود ساخته، گرفتار آمده است.

رمزگشایی از ناز نکونام/ پادشاه خودخوانده گرفتار مهلکه خودساخته

علی دایلی؛ با خبرساز شدن دوباره نکونام و فولاد، این ظن در محافل مختلف خبری و مجازی ایجاد شده که سرمربی سرخ‌های اهوازی، در لیگ ایران به دنبال چه چیزی‌ست که تا کنون این باشگاه در اختیار وی نگداشته است.

بهترین امکانات تمرینی، کمپ مجهز، ورزشگاه اختصاصی، البسه مهیا، بازیکنان با کیفیت خارجی و مهره‌های سرشناس داخلی.. همه و همه آرزوی هر مربی ایرانی دیگر است که ذیل پوشش این قبیل داشته‌ها به حرفه خود بپردازد، اما دارایی‌های این باشگاه اهوازی، چندان با سلیقه جواد نکونام جور در نمی‌آید و او فکر می‌کند که اگر در پاسخ به زیاده‌خواهی‌ها و بلندپروازی‌ها، جواب منفی بشنود، به شحصیت وی توهین شده است.

او در فوتبال ایران به دنبال الگو برداری از سطح اول دنیا و لیگ‌هایی همچون اسپانیا است، اما گویا اطلاعی ندارد که این فوتبال با چه سختی‌هایی توسط چه باشگاه‌های فقیر، ورزشگاه‌های مستهلک، بازیکنانی با سقف‌های کوتاه تلاش و آرزو، فدراسیونی ناکارآمد و سازمان لیگی بی‌برنامه و هزینه‌هایی که مستقیماً از جیب بیت‌المال صرف آن می‌شود، اداره می‌شود.

نکونام با جذب بی حساب و کتاب ستاره‌ها، بدون در نظر گرفتن نیاز فنی تیم، نتوانسته تیمی یک‌دست را مهیای مسابقات کند. او از داشته‌های پرتعداد تیمش استفاده لازم را نبرده و آنطور که باید در پست تخصصی مهره‌هایش، از ایشان بهره‌ نمیگیرد.

به‌نظر می‌رسد او دریافته است که فوتبال خوزستان از الگوپذیری اندکی برخوردار است و بیش از انکه به علم روز فوتبال نیاز داشته باشد، به تحربه و شناخت برای یکدست و متوازن ساختن محور فنی تیم‌ها نیازمند است، لذا به دنبال بهانه‌ای‌ست تا از مهلکه‌ای که برای خود و فولاد به‌وجود آورده، رها شود. 

او هرچقدر هم که قانون فوتبال را از بر باشد، قانون نانوشته فوتبال را بلد نیست، عرفی که فوتبال در ایران و خوزستان بشدت پایبند آن است و از این یکدستی، بیش از نظرات فنی بهره‌ برده است.

پس از انجام قرعه‌کشی مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا، با توجه به نمایش شب گذشته فولاد و پیروزی پر زحمت این قرمزها مقابل تیم رده چهارم لیگ دسته دوم عربستان، فولاد را باید تیم از پیش بازنده این دیدار قلمداد کرد.

شاید عده‌ای حضور او را در فوتبال خوزستان، سبب ارتقاء سطح فوتبال استان بدانند، اما خیر نکونام حتی به جوان‌های جویای نام باشگاه فولاد هم نرسیده، چه رسد به صدها بازیکن مستعدی که شاید حضور آنها در میادین بزرگ، می‌توانست بسیاری از گره‌های کور نمایندگان استان در لیگ برتر راه، وا کند.

به‌نظر می‌رسد، فولاد و نکونام به بن‌بست رسیده‌اند و اگر مداومتی در همکاری دو طرف وجود دارد، تعارفی بیش نیست و به‌زودی یکی از دو طرف، لب به پایان همکاری خواهند گشود، شاید کلید این لب‌گشایی‌ میدان الهلال باشد!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول