اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

هیچ مدرسه خیرسازی در لیست مولدسازی کردستان وجود ندارد

استاندار کردستان به موضوع قانون مولدسازی و فروش مدارس خیرساز که اخیرا در فضای رسانه‌ای مطرح شده اشاره کرد و گفت: در کردستان هیچ مدرسه خیرسازی در لیست فروش و مولدسازی نخواهیم داشت.

هیچ مدرسه خیرسازی در لیست مولدسازی کردستان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج؛ اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: مجموعه‌های تربیتی و پرورشی باید جزو پویاترین مجموعه‌های آموزشی است و  برای توسعه آن هدف‌گذاری شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: شهرستان‌هایی که در زمینه  پرداخت عوارض شهرداری به آموزش و پرورش کم‌کاری کرده‌اند باید توسط دفتر حقوقی آموزش و پرورش استان بررسی و پیگیری شود‌.

وی در ادامه به موضوع دیپلماسی مهارتی اشاره و خاطر شان کرد: دیپلماسی مهارتی مسئله‌ای بسیار مهم است و کلیات آن مورد تایید است اما نیاز به طراحی و بررسی دقیق دارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه استان‌های مرزی کمتر توانسته‌اند از این ظرفیت بهره بگیرند، گفت: اگر اقتصاد کشور در سال‌های گذشته توجه بیشتری به دیپلماسی اقتصادی می‌شد، اکنون می‌توانستیم بهره بیشتری بگیریم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر وزارت امور خارجه در استان گفت: می‌توان از این ظرفیت در راستای توسعه دیپلماسی مهارت بهره برد. 

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: موضوعات پرورشی نیاز به برنامه دارد و فقط بودجه تعیین کننده نیست، و اگر طرح موثری نداشته باشیم نمی‌توان قدمی برداشت و می توان با فراخوان از دانش آموزان از دیدگاه و ایده آنها بهره برد.

استاندار کردستان گفت: اگر حتی فقط یک برنامه هدفمند و موثر داشته باشیم، می‌توان برنامه‌های بهتری اجرا کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در به موضوع قانون مولدسازی و فروش مدارس خیرساز که اخیرا در فضای رسانه‌ای مطرح شده اشاره کرد و گفت: در استان کردستان هیچ مدرسه خیرسازی در لیست فروش و مولدسازی نخواهیم داشت.

استاندار کردستان یادآور شد: در مناطقی که مدارس آموزشی بدون استفاده است جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

وی هم چنین گفت: از ظرفیت قانون اسقاط خودرو ها در آموزش رشته های مهارتی همچون مکانیک می‌توان  استفاده کرد و مخالفتی در این زمینه وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان نیز در این جلسه گفت: آنچه در بحث توسعه مهارتی پیش گرفته بسیار خوب است اما هنوز در توسعه رشته‌های خدماتی دچار کمبود هستیم و پایه نظری و چشم انداز رشته‌های مهارتی زیاد نیست.

حامد قادرزاده گفت: برای اجرای دیپلماسی مهارتی باید با آموزش در دانشگاه و مدارس قدرت چانه زنی را بالا برده و همچنین تعادل بین دانش نظری و هنرستانی برقرار شود‌. 

معاون پرورشی آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه  به سهم استان در اعزام دانش آموزان زیارت اولی اشاره کرد و گفت: سهم استان از ابن موضوع ۱۱۷ دانش آموز دختر و ۱۱۷ دانش آموز پسر است که متاسفانه به علت کمبود اعتبار قادر به اعزام آنها به مشهد مقدس نیستیم.  

طیبی‌راد با بیان اینکه برای اسکان آنان از ظرفیت خود آموزش و پرورش استفاده می شود، خاطرنشان کرد: اما برای دیگر هزینه‌ها مشکل داریم و  حدود ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول