اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

12 جوان برتر همزمان با هفته جوان تقدیر می‌شوند/ آزادی زندانیان جوان به مناسبت هفته جوان

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: جوانان برتر استان در ۱۲ رشته از جمله قرآن، ادبیات، فیلم، موسیقی، کنشگری رسانه و فضای مجازی، هنر تجسمی، خادم اهل بیت، کارآفرینی دانش‌بنیان، ورزش و فعال اجتماعی معرفی می شوند.

12 جوان برتر همزمان با هفته جوان تقدیر می‌شوند/ آزادی زندانیان جوان به مناسبت هفته جوان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان امروز در جلسه ستاد جوانان استان ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی همزمان با این هفته اجرایی خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه در این هفته، از جوانان برتر در عرصه‌های مختلف علمی ورزشی، هنری، قرآنی فناوری و... تجلیل می‌شود، افزود: اهداف هفته جوان، تقویت جایگاه جوانان در افکار عمومی، توجه ویژه مسئولان و تصمیم‌گیران در سطوح ملی و استانی به موضوعات مربوط به جوانان و اهتمام برای رفع مسائل آنها همچنین‌ توانمندسازی جوانان و ارتقای نشاط، امید به آینده، خودباوری و هویت در بین جوانان است.

وی با اشاره به ایجاد ارتباط سازنده میان جوانان با یکدیگر و جوانان با مسئولان، ادامه داد: نام‌گذاری اسامی هفته جوان رو نیز در امسال خواهیم داشت. 

بازرگان از برگزاری نشست‌های گفت‌وگو و پاتوق‌های فرهنگی با موضوعات فرهنگی و اجتماعی مرتبط با جوانان، نشست‌های هم‌اندیشی جوانان با مسئولان اجرایی استان ارائه مشکلات خبر داد و گفت: پاک‌سازی طبیعت و حفظ محیط زیست، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات مشاوره رایگان یا نیم‌بها ویژه جوانان و خانواده‌ها و مسابقات کتابخوانی خاطره‌نویسی، وبلاگ‌نویسی، مشاعره از دیگر برنامه‌های اجرایی همزمان با هفته جوان است

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از ایجاد امکان استفاده رایگان یا نیم‌بها از سالن‌های ورزشی، استخرها، سینماها و موزه‌های استان در هفته جوان،  هم خبر داد و گفت: اتوبوسی برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج مشاوره بهداشتی و جلوگیری بیماری‌های عفونی در مراکز استان‌ها با مشارکت وزارت بهداشت و با استفاده از ظرفیت هیئت‌های ورزشی در مراکز پرتردد جوانان حضور یافته و ارائه خدمت خواهد کرد.  

وی از آزادی جوانان زندانی، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، اردوهای هویتی، تفریحی به ویژه جوانان محروم در هفته جوان خبر داد و در رابطه با تجلیل از جشنواره جوان برتر، افزود: در سال‌جاری در نظر است این جشنواره در سطح استانی و به‌صورت دستگاهی طبق‌ دستورالعمل حاضر برگزار شد.

بازرگان اهداف برگزاری این جشنواره را زمینه‌سازی برای بروز ایمان و ارزش‌های متعالی و روحیه فداکاری و ایثار در نسل جوان عنوان کرد و ادامه داد: زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت و افزایش نشاط اجتماعی، امید به آینده جوانان، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی در بین جوانان و ایجاد زمینه‌های لازم برای مشارکت نسل جوان در عرصه‌های مختلف علـمی و اقتصادی از دیگر اهداف این جشنواره است. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین متناسب با شاخص‌های ایرانی اسلامی و تقویت روحیه تحقیق ابداع و ابتکار در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از طریق حمایت مادی و معنوی گفت: یکی از شاخصه‌های مهم این جشنواره شناسایی جوانان مستعد و توانمند، برنامه‌ریزی مناسب برای سازماندهی آنان و همچنین ارزش نهادن به اندیشه‌های سازندهی جوانان در همه عرصه‌ها است. 

وی با بیان اینکه جشنواره جوانان برتر ایران زمین در چهار محور فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی برگزار می‌شود، تصریح کرد: جوانان برتر در ۱۲ رشته قرآن، ادبیات، فیلم، موسیقی، کنشگرهای فعال رسانه و فضای مجازی، هنر تجسمی، خادم اهل بیت،کارآفرینی دانش‌بنیان، ورزش و فعال اجتماعی انتخاب خواهند شد.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به دستگاه‌های محوری و همکار عهده‌دار انتخاب اولیه جوانان برتر در رابطه با شیوه اجرایی این جشنواره، گفت: درخواست معرفی ۳ جوان برتر پیشنهادی به همراه شاخص‌های انتخاب در هر یکی از موضوعات تخصصی جشنواره به واسطه دستگاه‌های محوری جشنواره مقرر شده است.  

وی سه اصل تابعیت ایران، عدم سوء پیشینه و ارسال اسامی و مستندات ۱۲ برگزیده هیئت داوری استان (هر موضوع فقط یک برگزیده) به دبیرخانه برای تایید نهایی آن را ضروری دانست و افزود: سن شرکت‌کنندگان ۱۸ تا ۳۵ سال خواهد بود.  

بازرگان با اشاره به نبود تعامل مستقیم مسئولان و جوانان به منظور شفاف‌سازی مسائل و مشکلات جوانان در هر استان، اذعان کرد: برگزاری مستمر سلسله برنامه‌های گفتگوی جوانان با مسئولان را ضرورت بخشیده است.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه برگزاری این جلسات حلقه مفقوده فرایند مشارکت جوانان در فرایند تصمیم‌سازی کشور بوده و به عنوان مجرایی برای انتقال مسائل، مشکلات و نظرات جوانان به مراجع بالاتر و تصمیم‌ساز عمل خواهد کرد، گفت: در این جلسات نقطه نظرات جوانان در رابطه با موضوعات مختلف جامعه که زندگی جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بررسی خواهد شد.

پایان پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول