اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مودب: خانواده‌ها، فرزندان را به مطالعه شعر فرا بخوانند/ تنگ‌‌نظری در تقدیر از شاعران را کنار بگذاریم

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر گفت: تنگ‌نظری و نگاه‌های محدود را باید در تقدیر از شاعران کنار بگذاریم و شاعران نیز قدر خود و بزرگان شعر را بدانند.

مودب: خانواده‌ها، فرزندان را به مطالعه شعر فرا بخوانند/ تنگ‌‌نظری در تقدیر از شاعران را کنار بگذاریم

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علی‌محمد مودب، دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر نیز در آئین نکودشت قادر طهماسبی که امروز، ۲ اسفندماه در کتابخانه عمومی قادر طهماسبی برگزار شد اظهار کرد: از حیث شعر استاد فرید نیاز به تعریف امثال من ندارم و هریک از شعرهای او قابلیت ماندگاری در ادب فارسی دارد. ابیات و شعرهای متعدد خوب از فرید بسیار است و می‌توان به شعر «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» اشاره کرد.

وی ادامه داد: اگر این مفهوم بخواهد در یک فیلم سینمایی طرح شود هزینه‌های هنگفتی می‌خواهد و از لحاظ ماندگاری چندسال می‌خواهد بماند؟ اما تا زبان فارسی وجود دارد سخن فرید و شعر او درباره واقعه عاشورا و حضرت زینب(س) تکرار می‌شود، منتها خود ما در ادب فارسی کم‌کاری کردیم و قدر امثال او را نمی‌دانیم.

مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرستان ادب عنوان کرد: مانند هرکاری در مطالبه برای ارتقا شعر ایران باید گریبان خود شاعران را بگیریم. خود ما برای تقدیر از کسانی مانند فرید چه کردیم؟ آیا درخور شعر فرید به او احترام گذاشته‌ایم؟ گاهی نگاه‌های محدود باعث می‌شود قدر شاعران را ندانیم. باید به شعر خود و دیگران احترام بگذاریم. شاعران دنبال جایزه نیستند و نجیب هستند اما نباید خود را انقدر کوچک ببینند که از تقدیر بزرگان خود نیز بگذرند.

مودب خاطرنشان کرد: شعر مهدی جهاندار مشهور است و از کودکی در گوش خیلی‌ها بوده اما امسال کتاب او جایزه برگزیده شعر فجر را کسب نکرد و به او جایزه شایسته تقدیر را اعطا کردند، درحالیکه اعضای هیات داوران خود شاعران بودند و نخواستند به او رای برگزیده دهند.

برای در امان ماندن فرزندان خود آن‌ها را به سمت شعر بزرگان ببرید

وی ادامه داد: شعر خلاصه زندگی و حکمت است و فرید یادگار تاریخ حکمت ما می‌باشد که سلسله شاعران را ادامه داده است. اگر از موسیقی غربی در مقابل فرزندان خود احساس خطر می‌کنید آن‌ها را به سمت مطالعه شعر بزرگان ببرید تا در امان بمانند.

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری هرکدام از شعرهای فرید شمایل یک شاعر حرفه‌ای را به ما نشان می‌دهد و در تاریخ آینده هرجا مردم بخواهند ببینند چگونه جوانان به سمت شهادت رفتند، شعر فرید در حوزه دفاع مقدس پاسخ آن‌ها را خواهند داد.

مودب اضافه کرد: ما شاعران باید قدر امثال او را بدانیم و امیدواریم خداوند به مردم توفیق دهد تا بزرگان ادب فارسی را بشناسند و برای فرزندان خود تکیه‌گاهی امن ایجاد کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول