اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

انجام ۳۰۰ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار سراسر کشور

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال جاری، حدود ۳۰۰ هزار بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار در سراسر کشور انجام شده است.

انجام ۳۰۰ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار سراسر کشور

به گزرش خبرگزاری فارس از چابهار، احمدرضا پرنده که به چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان سفر کرده است؛ امروز در جمع مسئولین ایمنی واحد‌های تولیدی شهرستان های کنارک و چابهار اظهار داشت: اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استناد ماده ۹۶ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، در راستای صیانت از نیروی کار و سرمایه های ملی، اقداماتی را انجام می دهد.

وی افزود: حدود ۲۲۰ هزار ابلاغیه رفع نقص به کارفرمایان متخلف از اجرای مقررات قانون کار و آیین نامه های ایمنی و حفاظت فنی در موشر توسط همکاران ما صادر شده است . همچنین انجام ۵۰ هزار بازرسی هدفمند از کارگاه های پر خطر در صنایع ساختمان، معدن، نفت، گاز و پتروشیمی از دیگر اقدامات بازرسان کار سراسر ایران در طی سال جاری بوده است.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حضور موثر و تخصصی اداره کل متبوع در سفرهای استانی رییس جمهور و پاسخگویی در میز خدمت خبر داد و گفت: ۹ هزار درخواست متقاضیان تایید یا تمدید گواهی صلاحیت ایمنی امور پیمانکاری به منظور بکارگیری پیمانکاران واجد صلاحیت ایمنی و کاهش حوادث در خصوص کارگران پیمانکار در کشور بررسی شده است.

پرنده بازنگری آیین نامه آموزش ایمنی کارگران، کارفرمایان و کارآموزان، هماهنگی و اقدام در خصوص موارد مرتبط با روابط بین الملل و مقاوله نامه ها شامل مقاوله نامه کار کودک و ایمنی و بهداشت شغلی و کار دریایی و احراز ۶ برنامه ارتقای ایمنی در سطح کشور را از جمله اقدامات مهم انجام شده و یا در دست اجرای حوزه بازرسی کار بیان کرد.

وی از فعالیت بیش از ۲۱ هزار کمیته ایمنی و بهداشت کار در کشور خبر داد و افزود: می توان از این ظرفیت در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی در هنگام بحران و شرایط اضطراری از جمله وقوع بلایای طبیعی بهره برد.

محمد ذاکر شیخ زاده رییس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان هم در این جلسه اظهار داشت: ۳۰۰ نفر بعنوان مسئول ایمنی و ۲۸۶ کمیته حفاظت و بهداشت کار در این استان فعالیت می کنند.

وی همچنین از کاهش ۴۰ درصدی حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول