اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

خدمت رسانی در منازل ایثارگران، جایگزین خدمت رسانی در محل ادارات شود/ پرهیز از حاشیه روی و بی توجهی به حاشیه سازی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: در دوره جدید مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران می کوشیم حضور در سکونتگاه ایثارگران عزیز و خدمت رسانی در منازل ایشان را جایگزین خدمت رسانی به ایثارگران در محل ادارات بنیاد کنیم و نیاز به مراجعه حضوری ایثارگران به ادارات کاهش یابد.

خدمت رسانی در منازل ایثارگران، جایگزین خدمت رسانی در محل ادارات شود/ پرهیز از حاشیه روی و بی توجهی به حاشیه سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، «جابر ابوالفتح زاده» در ششمین همایش مدیران ستادی و روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با موضوع برگزاری برنامه های روز جانباز و بزرگداشت 22اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهدا که امروز، در دو نوبت صبح و بعدازظهر در سالن اجتماعات ستاد استانی برگزار شد، اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته که توفیق خدمتگزاری در سنگر جدید را داشته ایم، سعی کرده ایم این مساله را نهادینه کنیم که مسئولیت ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران یک مسئولیت تاریخی است چون ما در خدمت کسانی هستیم که معتقدیم بهترین بندگان خدا هستند و در حوادث قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در دوران دفاع مقدس که ایثارگری ها به اوج خود رسید، بهترین هستی خود را فدا کردند.
 
وی ادامه داد: ما در خدمت والدین شهدا و همسران و فرزندان آنها هستیم که سالیان سال با رنج و مشقتِ دوری از عزیزانشان زندگی کرده اند؛ ما در خدمت جانبازان عزیزی هستیم که هنوز هم رنج ناشی از مجروحیت در تن آنهاست و در خدمت آزادگانی هستیم که سالیان سال است رنج شکنجه های دوران اسارت را تحمل می کنند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: خدمت به این عزیزان باید جزو اولویت های هر انسانی باشد و برای ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمتگزاری به جامعۀ معزّز ایثارگری مدال افتخاری است که نصیبمان شده است.
 
قدردانی از برگزاری برنامه های دهه فجر

ابوالفتح زاده با قدردانی از تلاش مدیران ستادی و روسای شهرستان های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در طراحی و اجرای برنامه های گسترده و متنوع در بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر عنوان کرد: این برنامه ها به ویژه مراسم غبارروبی و گلباران مزار مطهر شهدا که تحت عنوان «مهمانی لاله ها» در روز ۱۳ بهمن  برگزار شد، نشان داد توجه آحاد مردم و مسئولان به ایثارگران عزیز است.
 
وی با بیان اینکه برنامه های اجرا شده در دهه فجر و استقبال از این برنامه ها یکبار دیگر ثابت کرد که جامعه به فرهنگ ایثار پایبند است، خطاب به روسای شهرستانی و مدیران ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم همچنان فرهنگ ایثار و شهادت را با تلاش شما در جامعه پویا نگه داریم.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ادامه داد: اسفند، ماهی است که سالروز عملیات های مهم بدر و خیبر در آن واقع است. تعداد قابل توجهی از شهدا، جانبازان و آزادگان آذربایجان شرقی متعلق به عملیات خیبر و بدر هستند و لازم است یاد و نام این شهدای عزیز بویژه سردار گرانقدر شهید «مهدی باکری» و ایثارگری سایر ایثارگرانِ این عملیات ها را گرامی بداریم.
 
مهیای برنامه های روز جانبازان و روز شهدا می شویم

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در آستانه چهارم شعبان (برابر با ششم اسفند) سالگرد ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز و همچنین ۲۲ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهدا قرار گرفته ایم. طی سنوات گذشته ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه های متنوعی در گرامیداشت این مناسبت ها داشته ایم و امسال هم خود را مهیای طراحی و اجرای برنامه های گسترده به این مناسبت ها کرده ایم چراکه اعتقاد داریم اعیاد و مناسبت ها بهترین زمان برای تجلیل و تکریم جامعه ایثارگری است.
 
وی روسای شهرستانی و مدیران ستاری بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی را به اتخاذ رویکردهای خلاقانه و حرکت های جدید در تجلیل ها و تکریم های ایثارگران توصیه و اظهار کرد: مثلاً در مورد تکریم جانبازان سرافراز نباید از خانواده های این عزیزان غافل شویم چون خانواده های جانبازان، سالیان سال است که متحمل زحمت هستند و حتماً باید مورد تجلیل قرار گیرند.
 
وی افزود: در پیوند با همین رویکرد، انتظار می رود روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در برنامه های تجلیل و تکریم از جامعه ایثارگری به ویژه در مناسبت های اسفند، از مسئولان استانی و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس دعوت و از حضور ایشان بهره مند شوند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اضافه کرد: در برنامه های تکریم از خانواده های شهدا نیز ضرورت دارد در کنار والدین، همسران و فرزندان شهدای والامقام، دیدار و تجلیل از برادران و خواهران شهدای گرانقدر نیز در دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه می توان مجموعه اعضای خانواده های شهدا را بمناسبت روز شهدا دعوت کرد و در یک گردهمایی باشکوه مورد تکریم قرار داد.
 
موفقیت آمیز بودن «برنامۀ عملیاتی»

وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن اجرای طرح «برنامه عملیاتی» در سال ۱۴۰۱ ادامه داد: اکنون که در آستانه پایان سال قرار داریم همه اذعان دارند که در پرتو اجرایی شدن این طرح ابتکاری، سال ۱۴۰۱، «سال رونق تخصیص اعتبارات» بود و محدودیت و تنگناهای مالی سال های گذشته پدیدار نشد.
 
وی گفت: از رهگذر همین امر توانستیم در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام های موثرتری برداریم و توأمان خدمات مناسبی در حوزه های معیشتی و رفاهی به ایثارگران عزیز ارائه کردیم.
 
وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما در خدمات رسانی به جامعه معزز ایثارگری رعایت عدل، انصاف و مساوات است، گفت: ما همه ایثارگران را به یک چشم می بینیم چراکه همه ایشان در یک راه حرکت و در یک راه فداکاری کرده اند.
 
لزوم عملیاتی کردن راهبرد «مراجعۀ معکوس»
وی همچنین مدیران استانی و روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی را به اهتمام در عملیاتی کردن راهبرد «مراجعه معکوس» توصیه و اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران می کوشیم حضور در سکونتگاه ایثارگران عزیز و خدمت رسانی در منازل ایشان را جایگزین خدمت رسانی به ایثارگران در محل ادارات بنیاد کنیم و نیاز به مراجعه حضوری ایثارگران به ادارات کاهش یابد.
 
ابوالفتح زاده، پرهیز از حاشیه روی و بی توجهی به حاشیه سازی دیگران را به عنوان توصیۀ پراهمیتِ دیگر به مدیران ستادی و روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی مورد یادآوری قرار داد و گفت: مبادا فراموش کنیم که بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی انقلابی و برخاسته از قیام مردم است که به دستور حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شده و هنوز هم مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) پشتیبان اصلی آن هستند.
 
وی افزود: قطعاً این بنیاد که بوی ایثار و شهادت از آن قابل استشمام است، باید در پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت پیشقراول دیگر دستگاه های اداری باشد و بعنوان مجموعه ای پویا و صادق، خالصانه به ایثارگران عزیز خدمت کند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین گفت: صرفه جویی در هزینه کردها و صرف منابع مالی در بنیاد شهید و امور ایثارگران، یک تکلیف است که باید مورد توجه مدیران ستادی و روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گیرد.
 
وی مدیران ستادی و روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی را از طراحی و اجرای فعالیت های فاقد نتیجه و بدون اثربخشی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برحذر کرد و گفت: همه حرکت های ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در جهت ارتقای سطح مادی و معنوی ایثارگران عزیز باشد و دست زدن به حرکت های غیر، قطعاً خسرانی جبران ناپذیر خواهد بود.
 
ابوالفتح زاده همچنین گفت: دقت کافی در مکاتبات، مذاکرات و مخصوصاً تنظیم اسناد مالی، مقوله ای است که انتظار می رود مدیران ستادی و روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به آن توجه داشته باشند.
 
در این همایش هر یک از معاونان و مدیران ستادی و همچنین روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در سخنان جداگانه ای به طرح دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول