اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مازندران با مشکل جدی جمعیت مواجه است

مسؤول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه مازندران یکی از استان‌هایی است که با مشکل جدی جمعیت مواجه است، افزود: از خواهران حوزه‌های مقاومت بسیج خواسته‌ایم در تشویق جوانان به بحث فرزندآوری تاکید جدی داشته باشند تا این بحران در استان کم رنگ‌تر شود.

مازندران با مشکل جدی جمعیت مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مینا بیابانی امشب در حاشیه نشست با فرماندهان خواهر حوزه‌های مقاومت بسیج استان مازندران در سپاه کربلا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استان مازندران جز استان‌های خوب و فعال کشور به‌شمار می‌رود و همواره در راستای انجام فعالیت‌ها نتایج مطلوبی به دست آورده است.

وی افزود: خواهران حوزه‌های مقاومت بسیج در استان در بحث اشتغال و اقتصاد مقاومتی توانستند با ایجاد مراکز کارآفرینی، روندی که در طرح فدک تدوین و ابلاغ کردیم را به صورت مطلوب پیش ببرند.

مسؤول سازمان بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: خواهران بسیجی و خصوصا بانوانی که سرپرست خانوار و نیازمند شغل بودند در استان به خوبی شناسایی شدند، مهارت آموزی شده و اشتغال‌های پایدار برایشان ایجاد و در ادامه هم از این شغل‌ها صیانت شد.

بیابانی یادآور شد: در طرح فدک یکی از ویژگی‌هایی که ما در نظر گرفتیم این است که استاد اقتصاد مقاومتی، یک فرد مشرف به مسائل اقتصادی و اشتغال در استان است و با ارائه راهنمایی و هدایت مراکز کار آفرینی که رابطان کارآفرینی در آن فعالیت می‌کنند، بانوان استان را در این زمینه خوب هدایت می‌کنند تا فعالیت ها را به نتیجه برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث جمعیت در استان مازندران اشاره کرد و افزود: مازندران یکی از استان‌هایی است که مهاجرت به استان‌های دیگر در آن زیاد صورت می‌گیرد و جوانان برای اشتغال وادار می‌شوند به خارج از استان بروند و طبیعتا ازدواج و فرزندآوری نیز در استان کم می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه مازندران یکی از استان‌هایی است که با مشکل جدی جمعیت مواجه است، خاطرنشان کرد: از خواهران حوزه‌های مقاومت بسیج خواسته ایم در تشویق جوانان به بحث فرزندآوری و ترویج آن تاکید جدی داشته باشند تا این بحران را در استان کم رنگ‌تر کنند.

بیابانی با اشاره به فعالیت‌های مطلوب در سایر حوزه‌ها، بیان کرد: در بحث مشاوره و تربیت مشاورین اسلامی، تربیت کودک و توانمندسازی مادران برای تربیت کودک مهدوی فعالیت‌های بسیار خوبی صورت گرفته است و امیدواریم که در سال‌های آینده نتایج این فعالیت‌های مطلوب را ببینیم.  

پایان پیام/۸۶۰۴۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول