اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فلفل دلمه ای اقلید جهانی شد/ صادرات بیش از هزارتن فلفل از اقلید

مدیر جهاد کشاورزی اقلید گفت: درحال حاضر سالانه بیش از هزار تن فلفل دلمه ای از شهرستان اقلید به کشور روسیه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

فلفل دلمه ای اقلید جهانی شد/ صادرات بیش از هزارتن فلفل از اقلید

خدامراد طرفدار در گفتگو با خبرنگار فارس در اقلید، با اشاره به کیفیت مطلوب و مرغوب فلفل دلمه ای شهرستان اقلید اظهار داشت: فلفل دلمه ای جز صیفی جاتی است که سالانه در شهرستان اقلید کشت میشود، این محصول به دلیل کیفیت بالا از امتیاز ویژه ای برخوردار است. 

او ادامه داد: این نوع فلفل سالانه در فضای گلخانه ای به مساحت ۵ هکتار کشت می‌شود و به خاطر استفاده ی حداقلی از سموم و کود های شیمیایی ارگانیک محسوب میشود. 

او با بیان اینکه فلفل های ارگانیک اقلید طرفداران زیادی دارد گفت: به دلیل کشت ارگانیک و دارا بودن کیفیت مطلوب این فلفل ها در داخل و همچنین خارج از ایران مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است.

فلفل جهانی اقلید 

وی افزود: درحال حاضر سالانه بیش از هزار تن فلفل دلمه ای از شهرستان اقلید به کشور روسیه و کشور های عربی حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود. 

او با اشاره به کمبود ها در بخش کشاورزی به خصوص عرضه ی این محصول عنوان کرد: در حال حاضر در اقلید دستگاه سورتینگ برای بسته بندی مناسب محصول وجود ندارد و کشاورزان می‌بایست پس از برداشت، محصولات خور را به شهر شیراز یا اصفهان جهت بسته بندی و نگه داری بهداشتی و سالم با دستگاه ارسال بکنند. 

او اضافه کرد: ارسال محصولات پس از برداشت به منظور سورتینگ هزینه بر است، چنانچه این دستگاه در خود شهرستان وجود داشته باشد سبب می‌شود کشاورزان هزینه کمتری متحمل شوند و افزایش کشت با استقبال بیشتری روبه رو خواهد شد. 

در آخر طرفدار از جهت اشتغال به این مسئله پرداخت و گفت:این کار به صورت کارفرمایی انجام و اداره می‌شود و در هر زیر مجموعه تعدادی بیش از ۲۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

او افزود: درصورت رفع نواقص و برطرف شدن کمبود ها، افراد بیشتری می‌توانند از این راه درآمد زایی کنند و مشغول به کار شوند. 

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول