اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کنتور برق 71 درصد روستاهای کردستان تک‌خوانی شد

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: تا پایان بهمن ماه امسال کار تکخوانی کنتور برق هزارو ۱۷۸ روستای استان (معادل ۷۱ درصد روستاهای کردستان) به اتمام رسید.

کنتور برق 71 درصد روستاهای کردستان تک‌خوانی شد

هیوا خرم معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه در کل یک هزار و ۶۶۶ روستای دارای سکنه در این استان وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق یک هزار و ۱۷۸ روستای استان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شد.

وی با عنوان اینکه از این تعداد، کنتور برق ۶۵ روستا در سال جاری تکخوانی شده است، افزود: در مجموع قریب به ۷۱ درصد کنتور برق روستاهای استان به طور کامل تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.

خرم با یادآوری اینکه در سیستم تکخوانی هر مشترک یک کنتور جداگانه دارد و به صورت مجزا نسبت به قرائت کنتور و ارسال پیامک قبض آن اقدام می‌شود افزود: همواره یکی از دغدغه‌های مشترکین روستایی پرداخت هزینه برق مصرفی متناسب با میزان مصرف است و در همین راستا تلاش می‌شود تا با تکخوانی کنتور برق روستاها این موضوع مرتفع شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه مشکلات مربوطه به قرائت کنتورهای بازفروش، اختلاف قیمت مصرفی با کنتورهای مادر، افزایش رضایتمندی روستانشینان، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت در پرداختی‌ها محقق می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: با اجرای این پروژه منبعد روستاییان می ‌توانند بخش عمده‌ای از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و در بستر اینترنت از طریق اپلیکیشن برق من دریافت کنند که از جمله این خدمات می‌توان به دریافت و پرداخت صورتحساب، مشاهده روند مصرف، دریافت انشعاب آمپری و آزمایش لوازم اندازه‌گیری و…. اشاره کرد.

خرم با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار اجرای طرح تکخوانی کردن برق روستاها سال ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد، اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکخوانی کردن کنتور برق روستاهای بازفروش، هرساله و به نرخ روز تغییر می‌کند، بنابراین رقم دقیقی برای انجام این کار در دست نیست.

در حال حاضر ۷۲۵هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام 2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول