اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

روایتی از درخشش تکواندوکاران ماسالی در سایه بی‌مهری‌ها!

علیرغم اینکه تکواندو کاران ماسالی هرماه مدال‌های خوش‌رنگ استانی و کشوری را تصاحب می‌کنند، شامل هیچ حمایتی از سوی مسؤولان نمی‌شوند و با تداوم این رویه قطعاً شاهد افول درخشش ورزشکاران ماسالی خواهیم بود.

روایتی از درخشش تکواندوکاران ماسالی در سایه بی‌مهری‌ها!

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، امیرمحمد تقی زاده: تیم تکواندو مهرآوید ماسال با کسب ۳۰مدال رنگارنگ در زمینه پومسه توانستند مقام دوم تیمی استان گیلان را کسب کند.

سمیه مهدی پور، مربی جوان و خوشنام ماسالی که چندسالی است در رشته تکواندو مشغول پرورش دختران قهرمان ماسالی است این بار به عنوان «فعال‌ترین مربی استان گیلان» انتخاب شده است.

تیم مهرآوید که درزمینه تکواندو در شهرستان ماسال مشغول به فعالیت است از تیم‌های بیسار فعال استان به شمار می رود به صورتی که هر ماه شاهد درخشش و مدال آوری شاگردان مهدی پور در زمینه پومسه و کیوروگی هستیم که همین مهم شاید اصلی ترین علت برگزیده شدن وی باشد البته نباید فراموش کرد مهدی‌پور بارها به عنوان مربی اخلاق این رشته نیز در سطح استان انتخاب شده است.

المیرا صالحی مدال طلا، دینا محمدی مدال طلا، مهشید فرجی مدال طلا، نیایش علیپور مدال طلا، آیلین کاظمی مدال طلا، زیور بی نیاز مدال طلا، آیناز احمدی مدال نقره، زینب علی اکبری مدال نقره، مائده مرتضی مدال نقره، صفورا محبی مدال نقره، هستی محمدی مدال نقره، خدیجه روستایی مدال نقره، سلاله پیمان طلب مدال نقره، طاهره زین افزار مدال نقره، ستایش سلیمانی راد مدال برنز، سها گل شکن مدال برنز، نازنین آزموده مدال برنز، ماهک فزون خواه مدال برنز، مهنا عباسی مدال برنز، رقیه آلبوخلیفه مدال برنز، نازنین زهرا حسن نژاد مدال برنز، شبنم جلالی مدال برنز، زهرا روحی مدال برنز، هلیا ناطقی مدال برنز، دنیا خورسندی مدال برنز، حسنا کاکاعلی مدال برنز، مبینا حاکمی مدال برنز، کتایون علی نژاد مدال برنز، هانیه میربلوک مدال برنز، مبینا عباسی مدال برنز اینها اسامی قهرمانان پومسه کار ماسالی هستند

با وجود اینکه این مربی جوان خوش آتیه و دختران تکواندوکار ماسالی راه زیادی را در پیش دارند و باید سال‌ها در زمینه فعالیت کنند اما با درخشش همیشگی که داشته‌اند مردم ماسال هرماه منتظر شنیدن اخبار خوب درخشش دختران تکواندوکار ماسالی هستند.

پای درد دل بانوان تکواندو کار ماسالی که بنشینی متوجه خواهی شد پشت این مدال‌های رنگارنگ و زیبا و پرافتخار چقدر تلاش و زحمت وجود دارد که با مشکلات و کمبود امکانات و نبود اعتبارات مالی عجین شده است.

یکی از دختران پومسه کار ماسالی به خبرنگار فارس می‌گوید «بزرگترین مشکل ما نبود یه سالن تخصصی تکواندو در این شهرستان است»   

تکواندو یکی از پر مخاطب‌ترین ورزش های رزمی کشور ماست و نبود حداقل یک سالن تخصصی تکواندو شاید باتوجه به جامعیت مخاطبانش کمبودی محرز برای این شهرستان باشد.

عدم تأمین مالی مانعی  سر راه مدال آوران

باتوجه به شرکت همیشگی بانوان تکواندوکار ماسالی در مسابقات استانی و کشوری شاید مطلوب باشد که مسؤولین شهرستانی حداقل حمایت های ابتدایی را داشته باشند تا ورزشکاران بتوانند با خیالی آسوده به تمرین و ممارست بپردازند اما صحبت های دختران تکواندوکار ماسالی حکایت از چیز دیگری دارد.

یکی از قهرمانان و مدال‌آوران تکواندو در زمینه پومسه و کیوروگی به خبرنگار فارس می‌گوید که همه خرج مسابقات از کرایه راه تا هزینه خوراک و محل اقامت با خودمان و اولیای بچه‌هاست و بارها شده هنرجویی توانایی کسب مدال را دارد اما شاید به واسطه مسائل مالی نتوانسته در این مسابقات شرکت کنند که اگر مسؤولین اندکی کمک میکردند شاهد مدال ها خوشرنگ تر و بیشتری بودیم.

یک تیم که از شهری مثل ماسال برای مسابقات استانی ویا کشوری اعزام می‌شود اولاً باید هزینه کرایه راه، هزینه غذا، هزینه اسکان و هزینه ورودی مسابقات را پرداخت کند که این موضوع تماماً توسط اولیای هنرجوها صورت می‌پذیرد که اگر مسؤولین با تخصیص خودرو و یا اعتبار لازم به کمک این جوانان بشتابند هم شاهد کاهش بزهکاری‌های اجتماعی می‌شویم هم موجب افتخارآفرینی و ترویج شور و نشاط در جامعه خواهیم بود.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول