اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

برای کاهش مرگ و میر کودکان چه می توان کرد؟

کلاس آموزش پیشگیری از سوانح و حوادث در کودکان ویژه مادران، در مرکز خدمات جامع سلامت روستای پیرچوگان شهرستان رودان برگزار شد.

برای کاهش مرگ و میر کودکان چه می توان کرد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاودان معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان امروز در کلاس آموزش پیشگیری از سوانح و حوادث در کودکان ویژه مادران، در مرکز خدمات جامع سلامت روستای پیرچوگان شهرستان رودان برگزار شد، گفت: در راستای ارتقای سطح آگاهی جامعه در زمینه پیشگیری از سوانح و حوادث در کودکان، یک دوره کلاس آموزشی پیشگیری از سوانح و حوادث در کودکان ویژه مادران توسط کمالی  بهورز روستای پیرچوگان تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت پیرچوگان برگزار شد.

جاودان افزود: در این کلاس آموزشی مطالبی درخصوص انواع آسیب های کودکان، علل اصلی مرگ و میر کودکان در حوادث غیر عمد، عوامل اجتماعی و اقتصادی موثر در آسیب کودکان و مطالبی در خصوص سقوط، سوختگی، غرق‌شدگی، مسمومیت و ایمن سازی خانه و محل بازی کودکان به مادران ارائه شد.

 معاون بهداشتی شبکه بهداشت شهرستان رودان با تاکید بر اهمیت برگزاری این کلاس های آموزشی و توجه به پیشگیری از حوادث در کودکان در راستای کاهش مرگ و میر کودکان و ارتقای سطح سلامت آنان اظهار داشت: ارتقاء سلامت کودکان از مهم ترین شاخص های سطح سلامت یک جامعه بوده و پیشگیری از وقوع حادثه در کودکان مستلزم رعایت نکات ایمنی است.

با توجه به تعدد سوانح بخصوص غرق شدگی کودکان  در مناطق ساحلی استان و همچنین غرق شدن اطفال هنگام طغیان رودخانه های فصلی ضرورت دارد این دست آموزش های پیشگیری از  سوانح مخصوص کودک در سطح استان به شکل فراگیری برگزار شود تا شاهد کاهش آمار مرگ و میر کودکان در سوانح بخصوص غرق شدگی باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول