اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| مطالبه مردم برای واردات خودروی کارکرده خارجی/ موافقت کمیسیون تلفیق و مخالفت ایران‌خودرو‌

کمیسیون تلفیق بودجه 1402 اجازه واردات انواع خودروهای کارکرده خارجی تا پنج سال کارکرد را به دولت داده است و مردم هم مطالبه واردات این نوع خودروها در راستای کاهش قیمت بازار دارند.

فارس من| مطالبه مردم برای واردات خودروی کارکرده خارجی/ موافقت کمیسیون تلفیق و مخالفت ایران‌خودرو‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «واردات خودروی دست دوم آزاد شود» عنوان کرده‌اند که برای کاهش قیمت خودرو، می‌توان خودروی دست دوم خارجی تا 5 سال کارکرد‌ را وارد کرد و آن را به قیمت مناسبی به دست مصرف‌کننده رساند. 

یک نماینده مجلس: کمیسیون تلفیق اجازه واردات خودروهای دست دوم را داد

‌نیمه اول بهمن ماه امسال بود که جلال رشیدی کوچکی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 مجلس شورای اسلامی،‌ با انتشار توئیتی اعلام کرد که کمیسیون تلفیق بودجه 1402 اجازه واردات انواع خودروهای دست دوم سواری، کشنده، کامیون، ون، اتوبوس و مینی بوس تا پنج سال کارکرد را به دولت داده است. 

به گفته وی: پس از پایان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مواد لایحه بودجه سال 1402 کل کشور باید به تصویب نمایندگان در صحن علنی مجلس برسد. 

پس از انتشار این خبر، برخی دیگر از اعضای کمیسیون تلفیق و همچنین برخی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی این خبر را تایید کردند.

روح‌الله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دلیل این تصمیم کمیسیون تلفیق را توسعه حمل و نقل و تنظیم بازار و کاهش مصرف سوخت عنوان کرد و گفت: از آنجا که این خودروها از پیش تولید شده‌اند، فرآیند واردات آن نسبت به خودروهای نو کوتاه‌تر است، از سوی دیگر قیمت این خودروها نسبت به خودروی نو کمتر است بنابراین تعداد خودروهای وارداتی افزایش می‌یابد. 

* واردات خودروی کارکرده نیازمند تصویب در صحن علنی مجلس/ فعلا اطلاع رسانی صحیح نیست

اما امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، درباره واردات خودرو کارکرده خارجی می‌گوید: باید منتظر ماند تا لایحه بودجه سال آینده در قالب قانون تصویب شود و تا مصوب شدن بودجه سال آینده نمی‌توان در رابطه با این مساله اطلاع‌رسانی دقیقی داشت، پس از آن نیز اجرا و ابلاغ آیین‌نامه مصوب زمان‌بر است، بنابراین باید منتظر ماند تا این موضوع در صحن علنی تعیین تکلیف شود و تا زمانی که در صحن علنی این موضوع تصویب نشود، قطعی نخواهد بود. 

‌همچنین مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو، به‌تازگی در نشست خبری عنوان کرد که گروه ایران‌خودرو هیچ مخالفتی با واردات خودرو ندارد، اما با واردات خودروی دست دوم موافق نیستیم و از نظر کارشناسی با این موضوع مخالف هستم ضمن اینکه به لحاظ سیاستگذاری دلیل این موضوع را نمی‌دانم.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول