اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آخرین وضعیت پرونده رئیس پلیس چابهار و جمعه سیاه زاهدان

رئیس سازمان قضایی سیستان و بلوچستان، جزئیات رسیدگی به پرونده فرمانده انتظامی سابق چابهار و کلانتری 16 زاهدان را تشریح کرد.

آخرین وضعیت پرونده رئیس پلیس چابهار و جمعه سیاه زاهدان

ابوالفضل ماهگلی رئیس سازمان قضایی  استان سیستان و بلوچستان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در پی شکایت از فرمانده انتظامی سابق چابهار توسط یکی از شهروندان و پس از ارائه گزارش از سوی بخش‌های نظارتی مسئول در فراجا مبنی بر روی دادن برخی تخلفات از سوی نامبرده در شهریور ماه امسال، دادگاه نظامی استان سیستان و بلوچستان بلافاصله و با قید فوریت موضوع را در دستور کار ویژه قرار داد و تحقیقات در این زمینه را آغاز نمود.

وی گفت: بر همین اساس پس از تحقیقات دقیق صورت گرفته، شنیدن اظهارات شاکی پرونده و خانواده وی و همچنین دفاعیات متهم، بررسی گزارش نهادهای نظارتی فراجا، گزارش پزشکی قانونی و سایر مستندات و ادله موجود و تکمیل تحقیقات در دادسرا و صدور کیفرخواست، دادگاه نظامی یک استان سیستان و بلوچستان در تاریخ ۱۲ آذر ۱۴۰۱، ابراهیم کوچک زایی را به استناد مواد ۵۵، ۷۸ و ۳۸ قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح و بند پ از ماده ۱۳۴ و ماده ۲۷ قانون مجازات اسلامی به جرم ایجاد جو بدبینی نسبت به فراجا به ۱۵ ماه حبس و از باب تهیه صورتجلسه خلاف واقع به ۱۵ ماه حبس تعزیری و از جهت لغو دستور و تهدید نیز هرکدام به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

رئیس سازمان قضایی  استان سیستان و بلوچستان افزود: دادگاه علاوه بر حبس، نامبرده را به انفصال از خدمات دولتی و عمومی نیز محکوم کرده است.

ماهگلی بیان کرد: حکم صادر شده قطعی و لازم الاجرا است، در بخش دیگری از پرونده هنوز آن حکم قطعی نشده و پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شده و نتیجه اعلام شود آن نیز اطلاع رسانی میشود

جزئیات رسیدگی به پرونده جمعه سیاه زاهدان

وی در زمینه پرونده جمعه سیاه زاهدان نیز اظهار کرد: در مورد پرونده کلانتری ۱۶ زاهدان در روز جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ نیز در همان روز همکاران ما در دادسرا پرونده را ثبت کردند و در بعد ظهر همان روز در محل کلانتری حضور پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام دادند، در نهایت شکات و افرادی که در آن محدوده زخمی شدند و  اولیا دم افرادی که جانشان را از دست داده اند مراجعه کردند.

رئیس سازمان قضایی استان سیستان و بلوچستان افزود: هم اکنون در بخشی که متهمین بودند تحقیقات پرونده تقریبا کامل و دو نفر بازداشت هستند و نفرات دیگری هم متهم هستند، علتی که تاکنون این پرونده منجر به صدور کیفر خواست نشده و به دادگاه ارسال نشده به این بوده که افرادی که شکایت کردند باید یک سری اسناد و مدارک ارائه میددند از جمله گواهی انحصار وراثت که برای دادگاه مهم است و اگر انجام نشود در دادگاه رسیدگی با مشکل مواجه می شود.

وی ادامه داد:  بعضی از زخمی شدگان نیز باید گواهی های طول درمان را  از پزشکی قانونی اخذ می کردند که پیگیری کردیم که هر چه زودتر انجام و پرونده جهت صدور رای به دادگاه ارسال شود.

پایان پیام/۳۱۳۹/ ت 1084

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول