اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مرکز آموزش زبان فارسی در یکی از دانشگاه های کوبا راه اندازی می شود

سفیر کوبا در جمهوری اسلامی ایران گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اولین دانشگاهی است که مایل به همکاری دوجانبه در راستای ارتقاء سطح علمی است و بر این اساس نیز تحقیقات زیادی در رابطه با سطح علمی و کیفیت اساتید و مدیران این دانشگاه از سوی کارشناسان و اساتید ذیربط کوبایی انجام شده است.

مرکز آموزش زبان فارسی در یکی از دانشگاه های کوبا راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آلبرتو گونزالس کاسالس سفیر کوبا در جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز با حضور در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با سیدعلی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و اساتید این دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

سفیر کوبا در جمهوری در این دیدار اظهار کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اولین دانشگاهی است که مایل به همکاری دوجانبه در راستای ارتقاء سطح علمی است و بر این اساس نیز تحقیقات زیادی در رابطه با سطح علمی و کیفیت اساتید و مدیران این دانشگاه از سوی کارشناسان و اساتید ذیربط کوبایی انجام شده است.

وی افزود: افزود: یکی از دلایل انتخاب دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) جهت همکاری بین دو کشور ایران و کوبا وجود مرکز تخصصی آموزش زبان فارسی است که این مرکز می تواند در جهت افزایش تعاملات فرهنگی و مذهبی نیز گام های موثری بردارد.

گونزالس کاسالس ضمن اشاره به افزایش ۴۰ درصدی افراد مسلط به خواندن و نوشتن بعد از انقلاب در کشور کوبا خاطر نشان کرد: فیدل کاسترو در جهت بالابردن سطح علمی تلاش های زیادی کرده که افزایش ۴۰ درصدی سطح خواندن و نوشتن در بین مردم کوبا یکی از این اقدامات می باشد.

این مقام دیپلمات در ادامه بیان کرد: صنعت، تولید مواد غذایی و کشاورزی از حوزه های قابل اهمیتی است که مایلیم در این حوزه ها نیز به صورت تخصصی همکاری کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ساخت مشترک واکسن کرونا توسط ایران و کوبا از نمونه های بارز همکاری دو کشور در جهت رشد و توسعه علمی است.

توسعه همکاری های علمی و فرهنگی ایران و کوبا در دستور کار قرار دارد

سید علی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهادات هئیت کوبایی اظهار کرد: اولین تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و یکی از دانشگاه های هاوانا کوبا بعد از عید نوروز امضا خواهد شد که اصلی ترین هدف این تفاهم نامه بورسیه دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در کشور کوبا و دانشجویان کوبایی که قصد تحصیل در ایران را دارند را فراهم کنیم و به همین منظور به دنبال تشکیل دبیرخانه مشترکی میان دو دانشگاه هستیم.

وی افزود: در راستای این تفاهم نامه قصد ایجاد دفتر نمایندگی در یکی از دانشگاه های کشور کوبا را داریم تا در جهت توسعه علمی و فرهنگی گام های موثری را برداریم.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در رابطه با تشکیل مرکز آموزش زبان و ادبیات فارسی در یکی از دانشگاه های کوبا این چنین گفت: در جهت ارتقاء سطح علمی و فرهنگی دو کشور و ترویج دین مبین اسلام در نظر داریم یک مرکز تخصصی آموزش زبان و ادبیات فارسی را در یکی از دانشگاه های کوبا بنا کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: حوزه های تخصصی تولید، صنعت و کشاورزی از اصلی ترین مقوله هایی است که در تفاهم نامه همکاری بین دو کشور ایران و کوبا به طور تخصصی به آن پرداخته شده است.

قاسم زاده در پایان تاکید کرد: امیدواریم با امضا این تفاهم نامه شاهد گسترش روابط علمی، فرهنگی و.... بین دو کشور ایران و کوبا باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول