اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پایش و عارضه‌یابی از ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی انجام شد/ رفع موانع تولید در دستور کار سپاه کازرون

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون گفت: در راستای طرح صنعت‌یار بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون، پایش و عارضه‌یابی ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی انجام شد.

پایش و عارضه‌یابی از ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی انجام شد/ رفع موانع تولید در دستور کار سپاه کازرون

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرهنگ پاسدار «غلامرضا توکل» امروز در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای رزمایش تخصصی گروه جهادی صنعت و معدن با اعلام این خبر گفت: صنایع کوچک در صورت گسترش مطلوب، محیط رقابتی و سالمی به وجود می‏ آورند که در کارایی اقتصادی کشور نقش بسزایی خواهد داشت.

فرمانده سپاه کازرون با بیان اینکه صنایع کوچک می‏ توانند سهم بسزایی در تحول صنعتی ایفا کنند، افزود: امروزه در اغلب کشورهای جهان، صنایع بزرگ تدریجا خط تولید خود را کوچکتر کرده و آنرا به صنایع کوچک می‏ سپارند.

سرهنگ توکل گفت: امروز در کارگاه‌های کوچک تولیدات بر اساس درخواست مشتری و باب میل و سلیقه آنها ساخته می‏‌شود و محصولات بسیار متنوعی با کیفیت‌های بسیار بالا تولید می‏ کنند.

 وی تاکید کرد: ما باید خودباوری را به مدیران و مسئولان ارشد دولتی برگردانیم و اگر این خودباوری در میان مسئولان اصلاح شود، بخش عمده‌ای از مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی و صنعتی قابل حل خواهد بود.

 

در ادامه مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیچ مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون نیز اظهار داشت: امروز بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی به داخل کشور برمی‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و عملیاتی کردن جهش تولید، نیازمند همدلی، وفاق و همراهی همه دستگاه‌های متولی است، افزود: بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون در قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را به‌صورت کارشناسی و تخصصی بررسی و پیشنهادات و برنامه‌هایی را در راستای رفع مشکلات و به بازگرداندن این واحدها ارائه می نماید و معتقدیم با یک برنامه‌ریزی مطلوب، چنانچه تعداد کمی از واحدهای تولیدی نیز احیا شوند، گام موثری به لحاظ تولید ثروت، اشتغالزایی و توسعه شهرستان صورت خواهد گرفت.

 مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون با اشاره به مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان خاطرنشان کرد: عمده مشکل واحدهای صنعتی، چالش‌های مربوط به تأمین مالی است که متأسفانه واحدهای تولیدی و صنعتی همواره با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

 وی تصریح کرد: مشکلات زیرساختی، مسئله بازار، تأمین مواد اولیه، مالیات و ارزش افزوده و مسائل حقوقی از دیگر مشکلات عمده واحدهای صنعتی و صنایع کوچک است. 

 مهندس شفیعی با اشاره به اینکه شرایط تورمی موجود و ضرورت خریدهای نقدی، مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تشدید کرده، یادآور شد: از جمله روش‌هایی که می توان با آن کمبود نقدینگی و تأمین مالی هدفمند واحدهای صنعتی را پوشش داد، تأمین مالی توسط بانک ها است اما دشواری تأمین مالی از بانکها در کنار غیرقابل پیش‌بینی بودن بازار و تغییرات قیمت و همچنین قوانین و مقررات متعدد و دست و پاگیر و تأمین مواد اولیه از مهمترین موانع کسب و کار در شرایط کنونی به شمار می‌رود.

 وی در پایان از پایش و عارضه‌یابی بیش از ۵۰ شرکت تولیدی و صنعتی در سال «تولید، دانش‌بنیان واشتغال‌آفرین» توسط گروه جهادی شهید مصلحیان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون خبر داد و گفت: در راستای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون تعداد ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا مانع‎‌زدایی شده است.

پایان پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول