اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

9 پروژه عمرانی اداره کل ثبت اسناد در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

رئیس ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۹ پروژه عمرانی را در سیستان و بلوچستان در دست افتتاح داریم که در آینده نزدیک این پروژه‌ها افتتاح می‌شود.

9 پروژه عمرانی  اداره کل ثبت اسناد در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسن بابایی امروز در نشست اداری ریاست عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با کارکنان اداره کل و روسای واحد‌های ثبتی تابعه سیستاون و بلوچستان اظهار کرد: در سومین سفر به سیستان و بلوچستان ۹ پروژه عمرانی را در دست افتتاح داریم که در آینده نزدیک این پروژه‌ها در استان سیستان وبلوچستان افتتاح می‌شود.

معاون قوه قضائیه و رئیس ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در سفر به خراسان جنوبی اقدامات خوبی انجام شد در بحث پروژه های عمرانی درختان خوش بینانه در مدت یک سال تا هجده ماه هیچ واحد استیجاری درکل کشور نداشته باشیم،، هم اکنون ۱۵۰ واحد استیجاری داریم که امیدوارم تمام واحدها ثبتی شود.

وی گفت: هدف از تشکیل جلسه و نشست‌های منطقه ای واحد‌های ثبتی با توجه به برنامه های رویکردهایی که در کمیسیون اصل 90 داشتیم و تفیض اختیاراتی که در سازمان شد لازم بود جلساتی به صورت حضوری برگزار شود و این جلسه جلسه جامعی در راستای حدنگاری لایه های مختلفی است که ما در عرصه های استان مشاهده می کنیم.

بابایی بیان کرد: به موجب قانون حدنگار سال ۹۳ سازمان ثبت متولی حدنگاری است و مکلف بودیم ظرف پنج سال  حدنگاری را به اتمام برسانیم.

معاون قوه قضائیه و رئیس ثبت اسناد و املاک کشور گفت: یک سال از مقرره قانونی گذشته اما هنوز در استان سیستان وبلوچستان و سایر استان ها برخلاف اینکه در منابع طبیعی توفیق داشتیم در خیلی از لایه ها توفیق خوبی نداشتیم به ویژه در بحث زراعی که بعضی از استان‌ها هنوز رشد پنج تا هفت درصد دارند.

وی افزود: مقرر شد تولیت واقعه حدنگاری را سازمان ثبت متولی شود در سنوات قبل دستگاههای  متعددی اقدام به تهیه نقشه کردند هزینه را از سازمان برنامه و بودجه دریافت کردند و برخی از نقشه های طراحی شده غیر واقع بود و پرونده های کیفری هم صادر شد اعلام کردیم که طبق قانون باید مدیریت جامع و کامل به ثبت اسناد و املاک واگذار شود و ما بتوانیم از ابتدای کار تهیه و بروز رسانی نقشه  مستند ساز و صدور سند را تولید داسته باشیم

معاون قوه قضائیه و رئیس ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در استان گیلان در مدت ۴۰روزه یک جهش خوبی داشته و ۹۹درصد منابع طبیعی گیلان حدنگاری منتج و صدور سند شده این حدنگاری و نتیجه خوب است و نشان میدهد که افرادی که در مسند مدیریت هستند و به عنوان روسا، معاونین، کارشناسان ثبتی دارند خدمت می کنندعزمشان راسخ است که دارند حد نگاری را به اتمام برسانند یک افق جدیدی را ما برای فعالیت های خودمان تعریف کردیم این افق مبتنی بر آسیب شناسی و اطلاع ازکمبود نیروهای انسانی در واحد‌های ثبتی است

وی گفت: ۱۷شهرستان  استان واحد ثبتی ندارند و در اولویت است که در تمام شهرستانها واحد ثبتی راه اندازی شود، سال دیگر هدف گذاری می‌کنیم که ۸شهر ستان دیگر واحد ثبتی راه اندازی شود، اگر این ۱۷شهرستان استان فعال شوند و به هر شهرستان سه نیرو دهیم بحران نیروی انسانی رفع می شود.

--------------

راضیه مقیمی

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول