اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آزادی ۱۰۳۷ زندانی با اعمال ارفاق قانونی از ندامتگاه‌های سمنان/ هر روز 4 دربند آزاد می‌شوند

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان از آزادی یک‌ هزار و ۳۷ زندانی با اعمال ارفاقات قانونی از ندامتگاه‌های این استان در سال جاری خبر داد.

آزادی ۱۰۳۷ زندانی با اعمال ارفاق قانونی از ندامتگاه‌های سمنان/ هر روز 4 دربند آزاد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه نظام‌مند کردن آزادی زندانیان با استفاده از ارفاقات قانونی، پس از تهیه و تدوین دستورالعمل جامع تشریح نظام اعمال نهادهای ارفاقی برای زندانیان واجد شرایط و ابلاغ به‌تمامی مقامات قضایی سراسر استان، وحدت رویه در اجرای این موضوع در محاکم قضایی حاکم شد.

وی با اشاره به اهداف تهیه و تدوین دستورالعمل جامع ایجاد رویه واحد در اعمال ارفاقات قانونی گفت: به‌منظور اجرای مأموریت‌های سند تحول و تعالی قضایی امسال در رسیدگی و نظارت بر احوال زندانیان، به مسؤولان زندان‌های استان سمنان تأکید شد که در جلسات شورای طبقه‌بندی درخواست‌های مددجویان به‌صورت مستمر برای بررسی بهره‌مندی از ارفاقات قانونی دریافت و پس از احراز شرایط اولیه، برای صدور تصمیم قانونی به محاکم قضایی ارائه شود.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: مقامات قضایی پس از بررسی شرایط مددجو بر اساس مدارک و مستندات منعکس در پرونده از جمله نوع جرم و مجازات تعیین‌شده و پیش‌بینی اصلاح و مرتکب نشدن مجدد جرم در آینده، هوشمندانه با اعمال ارفاقات قانونی، زمینه بازگشت شرافتمندانه زندانیان به جامعه و خانواده‌شان را فراهم می‌کنند.

عبداللهی بیان کرد: بر همین اساس از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۱، ارفاقات قانونی مشتمل بر تخفیف مجازات، آزادی مشروط، تعلیق مجازات و اعسار از پرداخت یک جای محکومیت‌های مالی، در محاکم قضایی منتهی به صدور آرا قضایی شده و روزانه قریب به چهار زندانی و در نهایت یک‌هزار و ۳۷ زندانی از ندامتگاه‌های استان سمنان آزاد شدند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان سمنان به دنبال باز کردن بدون ضابطه درب زندان‌ها نیست؛ بلکه حفظ و تأمین امنیت جامعه را مهم می‌داند و چنانچه هر یک از افراد مشمول ارفاقات قانونی مرتکب جرم جدیدی شوند، مجازات سنگین‌تری در انتظارشان خواهد بود.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول