اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

کنعانی تشریح کرد: تلاش بی حاصل آمریکا و اروپا در مسیر ایران هراسی

سخنگوی وزارت امور خارجه هیاهوی رسانه‌ای رژیم آمریکا و چند کشور اروپایی در مورد ایران را تلاشی بی‌حاصل در مسیر ایران هراسی و موجه ساختن اقدامات غیرقانونی و ضدحقوق بشری آنان علیه ملت ایران خواند.

کنعانی تشریح کرد: تلاش بی حاصل آمریکا و اروپا در مسیر ایران هراسی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) ۳۰ بهمن ماه در توئیتی درباره فضاسازی رسانه‌ای آمریکا و چند کشور اروپایی علیه ایران نوشت: هیاهوی رسانه‌ای رژیم آمریکا و چند کشور اروپایی در مورد ایران، تلاشی بی‌حاصل در مسیر ایران هراسی و موجه ساختن اقدامات غیرقانونی و ضدحقوق بشری آنان علیه ملت ایران است.

وی افزود: بحران سازی بیرونی و فرافکنی، تاکتیک نخ نمای غرب و رژیم آپارتاید صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر بحران‌های داخلی خود در میان موج‌های مکرر اعتراضات و اعتصابات مردمی است، به‌ویژه آنکه‌ در عرصه بین‌المللی نیز با چالش‌های سختی مواجه‌اند.

گفتنی است در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ نشستی با حضور «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس و «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه برگزار شد. در همین زمینه «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این نشست درباره برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی شده و ایران به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم شده است. اوضاع داخلی ایران نیز از جمله موارد مورد گفت‌وگو در این نشست بوده است. (بیشتر بخوانید)

به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۲۹ بهمن ماه در توئیتر با انتشار تصویری از حضور باشکوه مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و در پی عدم دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ و دعوت از عناصر معلوم الحال در این کنفرانس و همچنین دیدار امانوئل ماکرون با این عناصر در توئیتر نوشت: آنانی که ۴۴ سال حضور بی‌نظیر اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان در حمایت از کشور، انقلاب و رهبری خود را نادیده می‌گیرند و به سراغ چند دلقک بی‌هویت می‌روند، نه به دموکراسی اعتقاد دارند و نه انقلاب و ملت ایران را می‌شناسند. بزودی در مقابل استقامت، قدرت و عظمت ملت ایران زانو خواهید زد.

از سوی دیگر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه در واکنش به ادعای بی اساس «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که مدعی حضور «سیف العدل» سرکرده گروهک تروریستی القاعده در ایران شده در توئیتر نوشت: به مقامات کاخ سفید توصیه می‌کنم بازی شکست خورده ایران هراسی را متوقف کنند، خبرسازی در مورد رهبر القاعده و ارتباط دادن آن به ایران خنده آور است.به وجود آورندگان القاعده و داعش، مسؤول و عامل رشد تروریسم در جهان هستند.آدرس غلط ندهید!

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول