اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

طرح یاری‌گران زندگی روستا در ۳۰۰ روستای گلستان اجرا می شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: طرح یاریگران زندگی در روستا با هدف کاهش اسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر در فاز نخست در ۳۰۰ روستای گلستان اجرا می شود.

طرح یاری‌گران زندگی روستا در ۳۰۰ روستای گلستان اجرا می شود

مهدی طالبی در گفت و گو با خبرنگار فارس از افتتاح طرح یاری‌گران زندگی در روستا با حضور معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری خبرداد و گفت: از ابتدای سال تاکنون اقدامات ارزنده ای در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر با حمایت دستگاه قضایی، استاندار و معاون سیاسی اجتماعی استانداری انجام شده و در این راستا افتتاح فاز نخست طرح یاری‌گران زندگی در روستا، روز یکشنبه به صورت متمرکز در روستای نصرآباد گرگان با حضور مسئولان کشوری و استانی در ۳۰۰ روستای استان گلستان انجام می شود.

وی تصریح کرد: این طرح مردم پایه، مردم محور، روستا پایه و روستا محور بوده و قرار است جمعی متشکل از امام جماعت روستا، اعضای شوراهای اسلامی، فرمانده پایگاه بسیج، سه تن از نخبگان، مسئولان آموزشی روستا و دهیار در قالب کانون جمع شده که دبیر این کانون دهیار روستا و رئیس این کانون هرساله توسط اعضا انتخاب خواهد شد. ایجاد گفتمان های موثر در حوزه مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از آن بخش عمده فعالیت این کانون خواهد بود. همچنین سیاست ها و راهبردها، بصورت سیستماتیک ارجاع و آموزش های لازم به اعضای این کانون داده می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این کانون این بوده که اعضا با شناختی که از روستا و مردم روستای خود دارند تمام موارد را احصا کرده و اطلاعات خود را منطبق با روستا در قالب طرح و ایده خلاقانه ارائه دهند. این طرح ها در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بررسی و در صورت تایید اعتبارات، تخصیص داده می شود.

وی ادامه داد: منابع مالی تخصیص این اعتبارات ۵۰ درصد از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، ۲۵ درصد از سوی خیرین و ۲۵ درصد مابقی از طرف اداره کل امور روستایی است.

طالبی گفت: این طرح در سال اول در ۳۰ درصد روستاها، سال دوم در ۳۰ درصد دیگر و سال سوم در ۴۰ درصد روستاها اجرا می شود. 

وی با اشاره به ۸۳ شهید مبارزه با مواد مخدر گلستان بیان کرد: در حاشیه افتتاح این مراسم در روستای نصرآباد ۸۳ اصله نهال بیاد این شهیدان غرس می شود که دو اصله نهال در محل افتتاحیه توسط استاندار و معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و ۸۱ اصله نهال دیگر در حوزه روستاها غرس خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان ابراز کرد: یکی از مهمترین مولفه های آسیب های اجتماعی حوزه مواد مخدر بوده و پرداختن به این موضوع تنها از نگاه حاکمیتی و دولتی مقدور نیست و باید با نگاه اجتماعی و کمک مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد و خیرین انجام شود.

وی یادآور شد: سالانه ۱۶۷ هزار میلیارد تومان برای مبارزه با مواد مخدر در کشور هزینه می شود که این اعتبار می بایست صرف زیرساخت های اولیه در کشور شود. همسایگی با کشور افغانستان به عنوان بزرگترین و مهمترین تولید کننده مواد مخدر سبب اسیب هایی به کشور ما شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: با توجه به امار ارائه شده ۶۵ درصد از کودک آزاری ها، ۵۵ درصد طلاق ها، ۴۰ درصد زندانیان بصورت مستقیم و ۲۰ درصد زندانیان غیرمستقیم، با مواد مخدر مرتبط بوده و ۵۳ درصد از معتادین متاهل هستند.

وی گفت: دشمنان درصدد آسیب و ضربه به کشور از طریق بنیان خانواده بوده و بهترین شیوع از نظر آنها آلوده کردن سرپرست خانواده به مواد مخدر است. در حال حاضر نگرانی ما از اعتیاد دختران و بانوان به مواد مخدر بوده که اثرات و تبعات آن به تبع بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول