اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ثبت میانگین بارش 103 میلی‌متری در استان زنجان/ استمرار یخبندان شبانگاهی

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش استان‌ها، میانگین بارش استان از اول سال زراعی، معادل 103 میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین بلندمدت 23.9 درصد کاهش و نسبت به سال گذشته 2.1 درصد کاهش یافته است.

ثبت میانگین بارش 103 میلی‌متری در استان زنجان/ استمرار یخبندان شبانگاهی

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، تا اواسط هفته آینده جو استان در شرایط نسبتاً پایداری قرار خواهد داشت، اظهار کرد: طی این مدت بارشی برای استان پیش بینی نمی‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: استقرار هوای سرد و یخبندان شبانه تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه از روز یکشنبه به تدریج و بطور نسبی از شدت سرمای هوا کاسته می‌شود، تصریح کرد: به دنبال این شرایط، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه عبور موج ناپایداری از جو منطقه، ضمن افزایش دمای شبانه و تشدید وزش باد احتمالاً سبب بارش‌های پراکنده‌ای در سطح استان خواهد شد.

رحمن‌نیا ادامه داد: بر اساس جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش استان‌ها، میانگین بارش استان از اول سال زراعی تا 24 بهمن معادل 103 میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین بلندمدت 23.9 درصد کاهش و نسبت به سال گذشته 2.1 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: داده‌های ایستگاه‌های استان زنجان نیان می‌دهد که سردترین ایستگاه هواشناسی استان با 20- خیرآباد و گرمترین هم گیلوان  با 14 بوده است.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول