اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

امدادرسانی به ۵۹۳۲ حادثه‌دیده طی ۶ روز بارش در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۴ حادثه طی ۶ روز بارش برف و باران در استان رخ داد و امدادگران به پنج هزار و 932 نفر کمک کردند.

امدادرسانی به ۵۹۳۲ حادثه‌دیده طی ۶ روز بارش در چهارمحال و بختیاری

مسعود مثنوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از ۲۳ بهمن‌ماه که بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری آغاز شد تاکنون ۴۴ حادثه شامل ۲۵ حادثه برف و کولاک، چهار حادثه جاده‌ای، ۱۰ حادثه ریزش آوار، ۱۱ مورد سیل و آب گرفتگی و یک مورد حادثه کوهستان رخ داد و بطی این حوادث به پنج هزار و ۹۳۲ نفر امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: در ساعات اولیه بارش برف سنگین،کولاک و مه شدید، امکان امداد هوایی وجود نداشت و به صورت زمینی امدادرسانی به مسافران در راه مانده انجام شد و ۹ مادر باردار به مراکز درمانی انتقال یافت.

وی بیان داشت: ۱۵۵ تیم عملیاتی با ۵۵۸ امدادگر و نجاتگر و ۵۱ دستگاه آمبولانس به عملیات‌ها اعزام شدند و به ۲۱۳ نفر اسکان اضطراری دادند، همچنین ۱۴ نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند.

مثنوی خاطر نشان کرد: طی ۲ سورتی پرواز ۶۵۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۸۴۰ تخته پتو، ۱۰۷ تخته موکت، ۹۲۶ کیلو نایلون، ۶۶۰ بسته مواد غذایی یک ماهه، یک هزار قرص نان و ۲۰۰ کیلوگرم خرما به مناطق تحت تاثیر بارندگی برف ارسال و میان مردم توزیع شد.

وی گفت: در طرح زمستانه جمعیت هلال احمر۲۲ پایگاه امداد و نجات این جمعیت شامل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و پایگاه موقت با تمام تجهیزات از جمله خودرو، آمبولانس و تجهیزات امدادرسانی و حضور ۸۳۵ امدادگر و نجات‌گر شامل ۱۷۶ نفر خواهر، ۶۵۹ نفر برادر و ۱۸ نفر عضو تیم ایثار آماده خدمات‌رسانی به مردم و حادثه‌دیدگان استان هستند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول