اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

صعود چند پله‌ای لرستان در جدول بودجه ١۴٠٢

استاندار لرستان بر لزوم همکاری نمایندگان استان برای افزایش بودجه استان، تأکید کرد و گفت: با کمک‌های دولت در سال ۱۴۰۲ به لحاظ بودجه‌ای دو سه پله صعود کرده و وضعیت خوبی داریم.

صعود چند پله‌ای لرستان در جدول بودجه ١۴٠٢

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، فرهاد زیویار امشب در حاشیه جلسه شورای مسکن در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت مسکن ملی در لرستان، اظهار کرد: استان در زمینه تامین زمین مشکلات متعددی دارد، اما زمین در دست اقدام برای متقاضیان واجد شرایط شناخته به اندازه کافی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در همه شهرستان‌ها زمین به طور یکسان وجود ندارد، افزود: به عنوان نمونه در برخی شهرستان‌های کوچک مانند رومشکان و الشتر زمین داخل شهر وجود دارد و زمین‌های ملی نیز در مجاورت شهر نداریم، در حال حاضر امکان اجرای پروژه نهضت ملی مسکن وجود ندارد.

استاندار لرستان گفت: در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز و دورود وضعیت تامین زمین بهتر است.

زیویار افزود: زمین مورد نیاز برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی ۱۰۶۲ هکتار است که تاکنون ۲۰۲ هکتار زمین به صورت قطعی فراهم شده است، یک هزار و ۱۰ هکتار نیز در دست اقدام داریم.

استاندار لرستان به مسکن روستایی نیز اشاره کرد و گفت: در زمینه مسکن روستایی هم وضعیت خوبی داریم، با وجود اینکه بناست ظرف چهار سال ۲۵ هزار مسکن روستایی ساخته شود، اما با توجه به اینکه کمتر از دو سال از عمر دولت می‌گذرد ۴۵ تا ۵۰ درصد مسیر را طی و حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی یا ساخته شده و یا در حال ساخت است.

 زیویار در ادامه با اشاره به رشد بودجه ۱۴۰۲ لرستان، گفت: لرستان هم در افزایش و هم حجم بودجه براساس درصد جمعیتی که داریم رتبه خوبی دارد.

وی افزود: رتبه لرستان در لایحه بودجه ۱۴۰۲، ۱۳ است در حالی که رتبه استان از نظر مساحت و جمعیت ۱۵ تا ۱۶ است.

استاندار لرستان بر لزوم همکاری نمایندگان استان برای افزایش بودجه استان، تأکید کرد و افزود: با کمک‌های دولت در سال ۱۴۰۲ به لحاظ بودجه‌ای دو سه پله صعود کرده و وضعیت خوبی داریم، حالا باید دید نمایندگان استان برای افزایش بودجه چه اقداماتی انجام می‌دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول