اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پیش بینی وزش باد و فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک تا پایان وقت امروز ادامه دارد و فعالیت سامانه بارشی در نواحی شمالی استان متمرکز است.

پیش بینی وزش باد و فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد نخعی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ادامه وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک طی شبانه‌روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه علی‌آباد زارعین واقع در شهرستان خوسف به ۶۸ کیلومتر در ساعت رسید و سرعت وزش باد در زهان زیرکوه ۶۵ کیلومتر در ساعت ثبت شد.

وی با بیان اینکه وزش باد بیشتر در جنوب شهرستان خوسف شدت داشته است گفت: به دنبال وزش باد، دید افقی در نهبندان به سه کیلومتر و در طبس به پنج کیلومتر رسید.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی امشب در شمال و شمال غرب استان فعال است و فردا مرکز و شرق را درگیر می‌کند که به صورت بارش باران و گاهی رعد و برق خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مناطق کوهستانی و مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد اظهار داشت: وقوع روان‌آب و آبگرفتگی محدود نیز قابل پیش‌بینی است.

نخعی افزود: دمای هوا در روزهای آتی روند کاهشی دارد به طوری که اوایل هفته آینده باعث یخبندان شبانه می‌شود.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول