اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

لباس عزای پیشوای هفتم بر تن مردم خوزستان/سوگواری ابالرضا(ع) در دیار مدافعان حرم

آیین سوگواری و عزاداری به مناسب فرا رسیدن سالروز سالروز شهادت جانگداز هفتمین ستاره آسمان امامت با حضور اقشار مختلف مردم در سراسر استان خوزستان برگزار شد.

لباس عزای پیشوای هفتم بر تن مردم خوزستان/سوگواری ابالرضا(ع) در دیار مدافعان حرم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به مناسبت فرا رسیدن بیست و پنجم ماه رجب سالروز شهادت جانگداز هفتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام موسی کاظم(ع) آیین سوگواری و عزاداری با حضور مردم ولایتمدار در نقاط مختلف استان خوزستان زادگاه سردار شهید بهنام محمدی‌راد برگزار شد.

در نقاط مختلف شهر اهواز زادگاه سردار سرلشکر شهید علی هاشمی به‌ویژه مساجد، حسینیه‌ها و دیگر اماکن مذهبی نیز به مناسبت سالروز شهادت جانسوز هفتمین امام شیعیان آیین سوگواری برگزار شد که در این برنامه‌های معنوی مردم دیار سرباز شهید حمیدرضا ابوالفضلی، سرباز شهید علیرضا مقدم و شهید محمدعلی چم‌حیدری به عزاداری پرداختند.

همزمان با سالروز شهادت مظلومانه باب الحوائج حضرت امام کاظم(ع) با حضور قشرهای مختلف مردم آیین سوگواری در مسجد حجازی اهواز واقع در خیابان سلمان فارسی شرقی، نبش پیروزی برگزار شد حجت‌الاسلام احمدیان در برنامه سخنرانی کرد.

جمعی از اهالی منطقه پردیس نیز همزمان با سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) در مضیف الزهرا(س) گرد هم جمع شدند و در سوگ ستاره هفتم به عزاداری پرداختند.

در این برنامه معنوی حجت‌الاسلام شیخ علی سیاحی به سخنرانی پرداخت و گوشه‌ای از فضایل اهل بیت عصمت و طهارت به‌ویژه حضرت امام کاظم(ع) را بیان کرد و سید علی موسوی نیز در جمع اهالی اهواز و همشهریان سرباز شهید باباکرم ولی‌پور، شهید رمضان حمدی‌سالمی، شهید بهمن صادقی، شهید یوسف کوهباوی و شهید طعمه معاوی به نوحه‌خوانی پرداخت.

در مسجد امام رضا(ع) خیابان بهمن منطقه گلستان نیز همزمان با سالروز شهادت جانگداز پیشوای هفتم شیعیان آیین سوگواری برگزار شد که سخنران برنامه حجت‌الاسلام وحید مرادی بود و حسن بیجاوی مرثیه‌سرایی کرد.

عزاداری جوانان در مسجد امام حسن مجتبی(ع)

از سوی هیئت مکتب العباس(ع) اهواز مراسم سوگواری به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) در حسینیه مسجد امام حسن مجتبی(ع) کوی نفت دیار شهید عباس زرگانی، شهید عبدالقادر عتابی، سرباز شهید عزیز عتابی، شهید غلامحسین سلیمی و شهید سعید فرامرزی برگزار شد.

در این برنامه که جمعی از جوانان اهوازی حضور داشتند حجت‌الاسلام میرمحمد رحیمی به سخنرانی پرداخت و مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حسن صفری مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کرد.

در مسجد آل محمد(ص) فاز دو پادادشهر نیز مراسم سوگواری و عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام کاظم(ع) برگزار شد که مردم اهواز و همشهریان سرباز شهید مهرداد خواجه، سرباز شهید شعبان نوروزی، شهید یوسف نریمیسا، شهید جلیل فیاض و شهید صادق(کوروش) هلیسایی در این برنامه اشک از دیدگان جاری کردند.

همچنین به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) از سوی هیئت ابناء الحیدر مراسم سوگواری در کوی شهید باهنر، کوی بشارت برگزار شد که حجت‌الاسلام علی سواری در این محفل نورانی سخنرانی و علی مروانی نیز به مداحی پرداخت.

مسجد قائمیه، خیابان شیخ بهاء شمالی نیز شاهد حضور شیعیانی بود که برای عزاداری به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت جانگداز حضرت امام موسی کاظم(ع) گرد هم جمع شدند و به سوگواری پرداختند.

در این مراسم سوگواری حجت‌الاسلام سفیدگران به سخنرانی پرداخت و عادل عرفانی در جمع مردم اهواز و همشهریان سرباز شهید سید عبدالحمید حسینی، شهیده هوریه رستگار، شهیده الهام مهدوی، شهید حمید لعیوس و شهید بیژن چراغعلی مرثیه‌سرایی کرد.

سوگواری امام هفتم در در تکیه‌گاه حضرت ابالفضل(ع)

با حضور جمعی از مردم اهواز مراسم سوگواری و عزاداری به مناسبت فرا رسیدن بیست و پنجم ماه رجب سالروز شهادت جانگذاز امام هفتم در مسجد چهارده معصوم(ع) فاز یک پادادشهر که در این برنامه حجت‌الاسلام میثم محسنی به سخنرانی و مرثیه‌سرایی پرداخت.

در مسجد نور کوی رسالت نیز آیین سوگواری سالروز شهادت پیشوای هفتم شیعیان جهان با حضور جمعی از مردم برگزار شد که حجت‌الاسلام مهرانیان در جمع سرباز شهید فرزاد سبحانی، شهید حیدر شمس قهفرخی، شهید پرویز بدری، شهید عاشور داوودی‌نژاد و شهید عباسقلی ایلخاص به سخنرانی پرداخت.

آیین عزاداری سالروز شهادت حضرت باب الحوائح امام کاظم(ع) با حضور اقشار مختلف مردم در در مسجد حضرت مهدی(عج) زیباشهر برگزار شد که حجت‌الاسلام جوانمرد سخنرانی کرد.

در تکیه‌گاه حضرت ابالفضل(ع) کوی ابوذر(حصیرآباد)، روبه‌روی کلانتری 11 نیز آیین سوگواری به مناسبت شهادت جانسوز امام هفتم برگزار شد که حجت‌الاسلام سید عباس جعفرنژاد در این برنامه سخنرانی کرد.

همچنین سید حسین موسوی و میلاد حبیبی در مراسم در تکیه‌گاه حضرت ابالفضل(ع) کوی ابوذر(حصیرآباد) در جمع اهالی دیار سرباز شهید فاخر باوی‌زاده، شهید سید عباس بحرینی، شهید فائق هندیجانی‌فرد، شهید بهزاد جلیلی و سرباز شهید حمیدرضا غبیشاوی مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کردند.

در مسجد فاطمه الزهرا(س) کوی ملت، مسجد ولی‌عصر(عج) اتوبان گلستان و مسجد آیت‌الله شفیعی میدان شهدا اهواز نیز همزمان با سالروز شهادت امام کاظم(ع) با حضور اقشار مختلف مردم این دیار عزاداری برگزار شد.

ادای احترام به هشت شهید گمنام

همچنین با حضور جمعی از مردم و جوانان شهر اهواز، آیین سوگواری به‌مناسبت فرا رسیدن بیست و پنجم ماه رجب سالروز شهادت مظلومانه حضرت باب الحوائج حضرت امام موسی کاظم(ع) آیین سوگواری مسجد باب الحوائج قمر بنی‌هاشم خیابان شمشاد 11 منطقه بهارستان برگزار شد.

در این آیین سوگواری حجت‌الاسلام مرتضی قلی‌زاده به سخنرانی پرداخت و حسین روشنازاده نیز در جمع جوانان اهوازی و همشهریان سرباز شهید بیژن ماسوریان، سرباز شهید خالد ماموسیان، شهید علی کمایی، شهید سید حسن سواری، سرباز شهید رضا شعیبی به مرثیه‌سرایی پرداخت.

در مسجد امام حسین(ع) فاز 5 پادادشهر نیز آیین عزاداری همزمان با شهادت امام کاظم(ع( برگزار شد که در این آیین همشهریان سردار شهید علی لویمی، سرباز شهید میلاد جهانگیری‌نژاد، سرباز شهید اسماعیل شفیعی‌نژاد، سرباز شهید محمد عذاری و سرباز شهید سینا آقاجری سرشک از دیدگان جاری کردند.

جمعی از مردم اهواز نیز همزمان با سالروز شهادت جانگداز امام موسی بن جعفر(ع) بر تربت پاک شهید مدافع حرم محمد ظهیری، شهید مدافع حرم سید عمار موسوی و جانباز شهید سید اصلان حسینی‌ملایی در حرم علی بن مهزیار اهوازی حضور یافتند و یاد این شهیدان را گرامی داشتند.

همزمان با سالروز شهادت امام کاظم(ع) جمعی از جوانان اهوازی با حضور بر مزار هشت شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس آرمیده در حرم علی بن مهزیار اهوازی به آنها ادای احترام کردند.

 همچنین همزمان با شهادت امام هفتم جمعی از مردم اهواز با حضور بر مزار حجت‌الاسلام‌ سید محسن شفیعی و تربت پاک برادرش شهید سید مرتضی شفیعی یادشان را گرامی داشتند.

تجلیل از خانواده شهید عدنان خسراجی در اهواز

همزمان با ایام سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) آیین تجلیل از خانواده معظم شهید جاویدالاثر عدنان خسراجی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در اهواز برگزار شد که جمعی از ایثارگران، جانبازان، رزمندگان اسلام و بسیجیان نیز در این برنامه حضور یافتند.

در این آیین معنوی که از سوی هیئت رهروان شهدای استان خوزستان با مسئولیت سید عباس موسوی برادر شهید سید طاهر موسوی برگزار شد حاضران زیارت عاشورا را زمزمه کردند و حسن صفری از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز به مرثیه‌سرایی پرداخت.

 

شهید مدافع حرم عدنان خسراجی(خسرجی) فرزند صبیح در تاریخ دوم خرداد سال 1365 در روستای عشاره کوچک از توابع اهواز چشم به‌ جهان گشود، هشت خواهر و برادر هستند که خود فرزند پنجم خانواده است.

پس از هجوم گروه‌های تکفیری‌ به کشورهای اسلامی، در تاریخ 25 فروردین‌ماه سال 1394 به منظور دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه خاتون(س) برای نخستین بار به سوریه اعزام شد.

شهید خسراجی پس از حدود یک ماه حضور در نبرد با دشمنان تکفیری در تاریخ 24 اردیبهشت‌ماه سال 1394 در شهر تدمر سوریه به فیض شهادت نائل آمد ولی پیکر پاکش در جبهه ماند و تا کنون به وطن بازنگشته است.

شهید عدنان خسراجی در هنگام شهادت متاهل بود و یک فرزند دختر و یک پسر به نام علی اکبر از او به یادگار مانده است.

هفت شهیدان میزبان عزاداران پیشوای هفتم

همچنین بر اساس یک رسم هر ساله آیین سوگواری سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) در بقعه متبرکه امامزادگان هشت شهیدان شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد که اهالی دیار سردار شهید هوشنگ تلغری، سرباز شهید سعید کریمی، شهید ایرج کریمی، شهید محمدرسول کریمی، شهید نورعلی مهدی‌پور و شهید مدافع سلامت منصور کریمی بابااحمدی در این مراسم شرکت کردند.

در این برنامه آیت‌الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برخی از ویژگی‌‏های اخلاقی امام موسی کاظم(ع) را برشمرد و اظهار کرد: یکی از بارزترین وی‍ژگی ‌های آن حضرت تسلط کامل بر نفس خود.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری فرو بردن خشم و غضب را از جمله دیگر ویژگی‌‏های اخلاقی امام کاظم(ع) اعلام کرد و در همین ارتباط گفت: به دلیل همین ویژگی آن حضرت به لقب کاظم یعنی فروبرنده خشم در جامعه مشهور بودند.

 

در این آیین که جمعی از اهالی مسجدسلیمان دیار شهید مهران زرافشان، شهید بازفتی فرامرزی، سرباز شهید محمد قلی‌پور، شهید عبدالحسین جهانی، سرباز شهید سید محمدحسین جلالی و شهید شاپور عباسی حضور داشتند اسماعیل سنایی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اهواز نیز نوحه‌خوانی کرد.

فرماندار مسجدسلیمان، امام جمعه مسجدسلیمان، جمعی از ائمه جمعه و جماعت، همچنین جمعی از سادات و بزرگان بختیاری نیز در آیین سوگواری سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) در بقعه متبرکه امامزادگان هشت شهیدان شهرستان مسجدسلیمان حضور داشتند.

جوانان اسلام آباد سوگوار هفتمین امام

در آبادان نیز محفل عزاداری به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت پیشوای هفتم برگزار شد که همشهریان شهید کاظم سعیدی‌نیا، شهید قاسم درآهکی، شهید سید رضا ثابتی، شهید علی صالحی‌مجد، شهید یونس بحر و سرباز شهید عبدالرضا حمودی در این محفل اشک از دیدگان جاری کردند.

حسینیه سیدالشهدا(ع) منطقه اسلام آباد شهرستان کارون نیز مراسم عزاداری به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام کاظم(ع) برگزار شد که مداح اهل بیت عصمت و طهارت امین صوفی در جمع جوانان اهالی دیار سرباز شهید نبی دریس، سرباز شهید نجم الدین باوی، شهید هاشم دشتستانی، سرباز شهید رحیم حزباوی و شهید مدافع حرم علی خوش ‎لسان به مرثیه‌سرایی پرداخت.

همچنین اهالی شهر سوسنگرد و همشهریان سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی و شهید سالم نصیری‌مجد در سالروز شهادت مظلومانه امام کاظم(ع) در مساجد و حسینیه‌های شهر خود عزاداری کردند.

مردم باغملک و همشهریان شهید امید نریمیسایی، سردار شهید امید فرجی‌زنگنه، شهید علی سلمانوند، شهید فرزاد زنگنه و شهید علی مولایی هم با حضور در مساجد در سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) به سوگواری پرداختند.

در خرمشهر نیز همشهریان شهید علی کاظمی‌نژاد، شهید مدافع حرم علی منیعات و شهید بهروز مرادی در سوگ امام هفتم به عزاداری پرداختند و اشک از دیدگان خود جاری کردند.

اهالی شهر شوشتر همشهریان شهید عبدالعلی ثانی‌زاده و شهید محمود صالحی‌پور نیز با حضور در مقام صاحب الزمان(عج) سالروز شهادت امام کاظم(ع) را گرامی داشتند.

مردم رامهرمز و دیار نخبه شهید امید حسینی، شهید نوید حقیقت‌شناس و شهید ضرغام پرست با حضور در جوار تربت پاک و مطهر پنج شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در عزاداری و سوگواری هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت شرکت کردند.

عزاداری مردم ملاثانی در سوگ امام کاظم(ع)

در منطقه گتوند دیار سردار شهید حسین منجزی، شهید مدافع حرم محمد تاج‌بخش، شهید الله‌رحم آقایی، شهید مصطفی فتاحی و شهید محمدسلطان فتاحی نیز مجالس سوگواری به مناسبت فرا رسیدن بیست و پنجم ماه رجب سالروز شهادت جانسوز حضرت کاظم(ع) برگزار شد.

در مسجد جامع خیابان شهید محمد گلابی شهر ملاثانی نیز محفل عزاداری سالروز شهادت جانگداز حضرت امام موسی کاظم(ع) برگزار شد که اقشار مختلف مردم و جوانان خوزستانی دیار سردار شهید علی حمیدی‌اصل، سردار شهید راضی حمیدی‌اصل، شهید علیرضا ریاضتی، شهید سعید مروانی، شهید سید کریم مهدوی و شهید علی حمیدیان‌مقدم در این برنامه حضور یافتند.

در نقاط مختلف شهر دزفول نیز عزاداری و سوگواری به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه پدر امام علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد که همشهریان شهید حسین ولایتی‌فر و شهید سعید زارع در آن حضور داشتند.

در مسجدسلیمان نیز همزمان با سالروز شهادت امام هفتم محافل عزاداری با حضور همشهریان شهید جاویدالاثر شنبه تاوسه، شهید جاویدالاثر ابراهیم قندعلی‌مرغان، شهید محسن بختیاری‌خواه، شهید سید شاپور سیدی، شهید غلامرضا بامدی و سرباز شهید علی کرم‌زاده برگزار شد.

 

همزمان با سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) آیین سوگواری و عزاداری با حضور قشرهای مختلف مردم در بهبهان برگزار شد که مداحان در این محافل در جمع همشهریان شهید شعبان گلکار، شهید سید خلیل هاشمی‌فر و شهید یونس پورجلو مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کردند.

مردم هفتگل و همشهریان شهید غلام سواری، شهید قربان مکوندی، شهید عباسعلی زنگنه و سرباز شهید نورمحمد آرویشی نیز در محافل عزای پیشوای هفتم شرکت کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول