اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برنامه‌های«هفته جهانی کلیه»بیمار محور برگزار می‌شود/ افزایش 3 برابری پیوند کلیه

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه در هفته جهانی کلیه برنامه‌ها با رویکرد بیمار محور برگزار خواهد شد، گفت: هفته جهانی کلیوی با شعار آماده شدن برای اتفاقات غیرمنتظره، حمایت از افراد آسیب پذیر! در سال جاری است.

برنامه‌های«هفته جهانی کلیه»بیمار محور برگزار می‌شود/ افزایش 3 برابری پیوند کلیه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا طهماسبی در نشست هم اندیشی برنامه‌های هقته جهانی کلیه با بیان اینکه هر ساله برنامه‌‌های مختلفی در روز جهانی کلیه و هفته حمایت از بیماران کلیوی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این انجمن روزانه با برنامه‌های جدید و هدف‌گذاری‌های جدید سعی در کاهش بیماران از این ناحیه دارد.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه اگر انجمن کلیوی در سطح استان موفق ظاهر شده است به دلیل وجود یاران و همراهان خوب است، افزود: امیدواریم با همراهی این خیرین بتوانیم با برنامه‌های متنوع برای بیماران و جامعه هدف گامی مثبتی را برداشته باشیم.

وی با بیان اینکه همه برنامه‌های اجرایی در این ایام، برای بیماران جامعه هدف به ویژه افراد دیالیزی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در سال جاری شاهد افزایش سه برابری پیوند نسبت به دو سال کرونا و هزینه‌های بالای پیوند بودیم و امیدواریم که این پیوند بیشتر شود تا شاهد حضور جوانان دیالیزی در بخش دیالیز نباشیم.

طهماسبی با اشاره به اینکه در هفته جهانی کلیه، برنامه‌ها با رویکرد بیمار محور برگزار می‌شود، افرود: هفته جهانی کلیه برابر با ۹ مارس ۲۰۲۳ (۱۸ اسفندماه ) با شعار آماده شدن برای اتفاقات غیرمنتظره،حمایت از افراد آسیب پذیر در سال جاری است.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان هدف از این روز جهانی را بالابردن آگاهی مردم از اهمیت کلیه‌ها و کاهش رفتارهای خطرساز برای کلیه‌ها عنوان کرد و گفت: در این راستا انجمن خیریه کلیوی برنامه‌های مختلفی از جمله کارگاه‌های آموزشی، مسابقه نقاشی با محوریت کلیه، تشکیل کارناوال سلامت در پیاده‌راه سبزه میدان و... برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: در هفته درختکاری نیز به شکرانه سلامتی بیماران دیالیزی پیوند شده در سال جاری ۱۷ درخت پلاک دار سلامتی کاشته می‌شود.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول