اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بازگشت 59 کودک و زن قرقیزی از سوریه

۱۸ زن و ۴۱ کودک با یک هواپیمای ویژه به همراه کارمندان کمیته دولتی امنیت ملی و وزارت امور خارجه قرقیزستان از سوریه وارد بیشکک شدند.

بازگشت 59 کودک و زن قرقیزی از سوریه

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، ۱۸ زن و ۴۱ کودک با یک هواپیمای ویژه به همراه کارمندان کمیته دولتی امنیت ملی و وزارت امور خارجه قرقیزستان از سوریه وارد بیشکک شدند.

بر اساس اعلام وزارت کار، تامین اجتماعی و مهاجرت قرقیزستان این افراد به عنوان بخشی از ماموریت بشردوستانه «آیکل» به کشور بازگردانده شدند.

این رویداد با هدف نجات کودکانی که در شرایط بسیار خطرناک برای زندگی و سلامت قرار دارند و از حق حمایت از سوی دولت برخوردارند، انجام شده است.

کودکان در مرکز توانبخشی قرار خواهند گرفت تا خدمات مناسبی را دریافت کنند. به آنها کمک می‌شود تا با زندگی در یک محیط آرام و امن سازگار شوند.

وزارت  کار، تامین اجتماعی و مهاجرت قرقیزستان اعلام کرد که خدمات مربوطه کار بر روی توانبخشی و بازگشت مجدد کودکان را انجام خواهند داد.

بازگشت کودکان به کشور به دلیل اراده سیاسی «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان، هماهنگی کابینه وزیران و تعامل هماهنگ نهادهای دولتی در زمینه امور خارجی، بهداشت و تامین اجتماعی، و آژانس های اجرایی، سفارت قرقیزستان در کویت و همچنین با حمایت صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و کمیته بین المللی صلیب سرخ قانون امکان پذیر شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول