اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

وزیر علوم سه حکم انتصاب جدید صادر کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با صدور احکام جداگانه‌ای، سرپرست جدید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و رئیس پارک علم و فناوری زنجان را منصوب کرد.

وزیر علوم سه حکم انتصاب جدید صادر کرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در احکامی جداگانه، حسین مرادی را به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری؛ حجت الاسلام و المسلمینمحمدباقر سعیدی روشن را به عنوان سرپرست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و  عباسعلی زمانی را به عنوان رئیس پارک علم و فناوری زنجان منصوب کرد.

در متن حکم انتصاب سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری خطاب به مرادی آمده است:
انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیۀ انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را جهت تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی به کار گیرید.

توفیق روزافزون جنابعالی را در پیش‌برد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

همچنین وزیر علوم در حکم انتصاب سرپرست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه آورده است:
انتظار می‌رود با پیروی ازآموزه‌‌ های اسلامی، مبانی علمی و روحیه انقلابی و راهبردهای اساسی دولت مردمی و جلب  همکاری استادان، مدیران وکارکنان گرامی(یاوران علمی) آن پژوهشگاه، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا نمایید. انتظار می رود که  با توکل به خداوند متعال، مأموریت و وظایف آن پژوهشگاه را به شرح ذیل  به انجام برسانید:
-  تدوین برنامۀ راهبردی برای پژوهش در زمینۀ تبیین دیدگاه‌های اسلامی در موضوعات و مسائل علوم انسانی
- بررسی و شناسایی نیازهای پژوهشی در زمینۀ مطالعات بین رشته‌ای در حوزۀ دین و علوم انسانی و تعریف رشته‌های جدید تحصیلی بر اساس آن
- همکاری پژوهشی با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی داخل و خارج کشور به منظور ارتقای کیفیت فعالیت‌های پژوهشی در زمینۀ علوم انسانی با رعایت قوانین و مقررات مربوط 
- تعریف برنامۀ مدون به منظور زمینه‌سازی برای تحقق آرمان والای انقلاب اسلامی در اشتراک اهداف حوزه و دانشگاه
- همکاری مؤثر، مدون و هدفمند با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به منظور تحقق هر چه بیشتر مبانی اسلام در حوزۀ علم و دانش
- تعریف برنامۀ جامع برای ارتباط مؤثر با حوزه‌های علمیۀ سراسر کشور و تدوین نظامنامۀ ارتباطات علمی حوزه و دانشگاه
-  ساماندهی نظام ارتباطی میان مؤسسات آموزش عالی مذهبی جهان اسلام و ایران در چارچوب سند نقشۀ جامع علمی کشور
- تدوین نظامنامه برای مشارکت در توسعه و تقویت نهضت تولید علوم اسلامی و جنبش نرم افزاری و افزایش سهم تولیدات علمی و توسعۀ علوم انسانی با تأکید برمبانی اسلامی و نیازهای ملی
- تلاش در جهت مشارکت حداکثری مؤسسات آموزش عالی در زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی
- حمایت و توسعۀ حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان و استفاده از ظرفیت آنها در جهت ارتقای سطح آموزش عالی کشور
توفیق روزافزون جنابعالی را در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، از درگاه پروردگار متعال خواستارم.                                                                                                                        
در متن حکم وزیر علوم خطاب به زمانی رئیس پارک علم و فناوری زنجان نیز آمده است:
امید است با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم، فناوری و نوآوری به‌ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان مستقر در پارک ایفا کنید.

انتظار می‌رود موارد ذیل در اولویت کارهای اجرایی جنابعالی قرار گیرد:

تعامل و تکامل هم افزا با استانداری، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی

ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات مورد نیاز توسعه کسب و کار شرکت‌ها و واحدهای فناور

بسترسازی نرم افزاری و سخت افزاری برای ظهور و بروز نوآوری

مشارکت و ایفای نقش مؤثر در ارتقای زیست‌بوم نوآوری و فناوری منطقه

طراحی ساز و کار لازم جهت تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه‌های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری

توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی دانش‌بنیان و تغییر فرهنگ کارجوئی به کار آفرینی

تدوین سازوکار عملیاتی جهت تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری‌های نوظهور

بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیردولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

تلاش در جهت ماموریت گرایی پارک و ایجاد قطب‌های فناوری

سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و جذب فن آموز، دستیار و پسادکتری فناوری

مهندسی پروژه‌های کلان فناوری و تبدیل آنها به ریز پروژه‌ها و واگذاری آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت اجرا

امید است با استعانت از خدای سبحان، درایت جنابعالی و همکاری و همراهی با سایر رؤسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و ارتقای عملکرد این حوزه ایفا نمایید.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری همچنین در نامه‌های جداگانه‌ای از خدمات و تلاش‌های  تیموری یانسری رئیس سابق دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، علی محمد حکیمیان رئیس سابق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، و علی آذرپیوند رئیس سابق پارک علم و فناوری زنجان قدردانی کرد.

حسین مرادی (زاده ساری_1347) دانش‌آموخته رشته فیزیولوژی گیاهی _ بیوتکنولوژی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی با مرتبه استادیاری است که پیش از این معاون دانشجویی و رئیس پژوهشکده فناوری‌های زیستی گیاهان دارویی این دانشگاه بوده است. وی همچنین حدود 60 مقاله علمی در مجلات مختلف به چاپ رسانده است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی روشن، (زاده قزوین _ 1340) دانش‌آموخته علوم قرآنی و حدیث، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مرتبه استادی است که حدود 70 مقاله در نشریات ملی و بین‌المللی به چاپ رسانده و 14 عنوان کتاب تألیفی دارد که به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. وی همچنین برگزیده سومین دوره جشنواره فارابی است و یک دوره از سال 1390 تا 1393 نیز رئیس همین پژوهشگاه بوده است.

عباسعلی زمانی (زاده گرگان _ 1356) دانش‌آموخته رشته شیمی تجزیه، عضو هیات علمی گروه علوم محیط زیست دانشگاه زنجان با مرتبه علمی دانشیاری است که حدود 70 مقاله علمی بین المللی در ISI , ISC  دارد. وی پیش از این مدیر فناوری ارتباط با جامعه دانشگاه زنجان بوده است.
دکتر زمانی کارآفرین برتر و استاد نمونه پژوهشی علوم استان، نیز بوده است که یک مورد ثبت اختراع (تعیین مقدار باقیمانده سدیم هیدروسولفیت در قند به روش ولتامتریک (شماره ثبت 80141-05/05/1392) داشته و موفق به دریافت تاییدیه سطح سه از بنیاد نخبگان شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول