اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

وحدت عملی در استان گلستان مشهود است/ مردم استان با روحیه تقریب تربیت شده‌اند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: ما وحدت را در عمل در استان گلستان مشاهده می‌کنیم و این اجلاس نیز مصداق کوچک بیش از 40 سال وحدت عملی در این استان است.

وحدت عملی در استان گلستان مشهود است/ مردم استان با روحیه تقریب تربیت شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت الاسلام حمید شهریاری عصر امروز در دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در دانشگاه ازاد اسلامی واحد گرگان اظهار کرد: علمای شیعه و سنی سه وظیفه مهم نظریه پردازی مفهوم وحدت و تبیین این نظریه، ایجاد سازوکار وحدت عملی و مدیریت تک صدایی تفرقه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در نخستین گام برای مدیریت بحران و مقابله با افرادی که هرچند اندک بوده اما صدای دشمن شده و طبل تفرقه می کوبند این است که توجه و تمرکز ما بر محور عقلانیت باشد و از روش سازمانی پیروی نکنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در اتفاقات اخیر برخی از مدیران دستگاه اجرایی بجای توجه و تمرکز بر روی روش عقلانیت بر محور روش سازمانی خود اکتفا کرده و به دفاع از منافع سازمانی خود پرداخته که سبب آسیب به کشور شدند.

وی ادامه داد: ایجاد گفتمان عقلانی بارزترین عقلانیت بوده که در اصل ۱۲ قانون اساسی هم اشاره شده و در این اصل  تاکید دارد که باید به ادیان و مذاهب دیگر احترام گذاشته شود و این ادیان می‌توانند آزادانه مراسم‌های مذهبی خود را طبق فقه انجام دهند.

شهریاری گفت: یکی دیگر از گام‌ها در مدیریت بحران تک صدایی تفرقه، کنترل احساسات و غلبه عقل بر احساس است و در این مسیر همه ما به ویژه مدیران باید بر احساسات خود در چنین شرایطی کنترل داشته باشند و با عقلانیت با موضوع برخورد کنند و تمرین کنترل احساسات بر هر مدیری برای زمان بحران لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه عدالت در همه جا و برای همه کس باید رعایت شود، گفت: در تمامی نگاه فقها، هیچ چیزی با ارزش‌تر از حفظ ارزش‌های نظام اسلامی نبوده و نباید اجازه دهیم تکفیر و ترور در جامعه ترویج و گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام شهریاری گفت: ایران اسلامی بر اصل تمدن سازی نوین اسلامی پایه گذاری شده و پایه و اساس نظام اسلامی حفظ وحدت بین تمامی افراد جامعه و گسترش وحدت بین جوامع اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: مدیر در جامعه اسلامی باید هوشمند باشد و تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و از تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود برای پیشرفت در جامعه اسلامی استفاده کند.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال تاکید کرد: این حضور نمونه بارز وحدت جامعه اسلامی است و این حضور ثابت کرد مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی همیشه در صحنه‌های حساس با شور و شعور وصف نشدنی حاضرند و پشتیبان نظام و انقلاب خود هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خصوص وجود وحدت در استان گلستان گفت: ما وحدت را در عمل در استان گلستان مشاهده می‌کنیم و این اجلاس نیز مصداق کوچک بیش از 40 سال وحدت عملی در این استان است.

شهریاری بیان کرد: مردم استان گلستان با وحدت به دنیا آمده، زیست کردند و کاملا با روحیه تقریب مذاهب تربیت شده‌اند.

در این مراسم مفتی‌های اعظم کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان و برخی از کشورهای اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول