اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای 3 استان/ آسمان کشور از 29 بهمن صاف می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: طبق هشدار نارنجی سازمان هواشناسی روز آینده در شمال غرب فارس، جنوب اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد به علت بارش برف و باران و احتمال وقوع بهمن و کولاک، احتمال انسداد جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب و خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای 3 استان/ آسمان کشور از 29 بهمن صاف می‌شود

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بارش برف و باران امروز در جنوب غرب، شمال شرق و مرکز کشور، شمال فارس، استان‌های مرکزی، قم و یزد همچنین برخی مناطق سواحل خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز نظیر تهران، البرز و سمنان ادامه دارد. اما شدت بارش‌ها امروز در چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان، برخی مناطق اصفهان و شمال خراسان رضوی است.

وی افزود: روز پنج‌شنبه 27 بهمن در نوار شمالی کشور همچنین استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و بوشهر، جنوب اصفهان و یزد بارش داریم و روز جمعه در برخی مناطق فارس، شمال کرمان، خراسان رضوی، گلستان، مازندران و شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده جوی آرام در اغلب نقاط کشور داریم.

ضیائیان اضافه کرد: روزهای پنج‌شنبه و جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و سمنان برخی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و ارومیه با کمینه دمای 10 درچجه زیر صفر و همدان با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا در 14 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود که شامل همدان، کرمانشاه، کرج، قم، قزوین، شهرکرد، سنندج، زنجان، تهران، تبریز، ایلام، ارومیه، اردبیل و اراک خواهد بود.

ضیائیان با اشاره به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی در مورد بارش‌ها در سه  استان کشور اظهار داشت: روز پنج‌شنبه در شمال غرب فارس، جنوب اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد بارش برف و باران، کاهش دید  افقی، وزش باد با احتمال وقوع بهمن و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود. در این راستا انسداد راه‌های روستایی و اختلال حمل‌ونقل بین شهری و درون شهری محتمل است. همچنین پیش‌بینی جاری شدن روان‌آب و سیلاب، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقال حامل‌های انرژی وجود دارد که توصیه می‌شود مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند. دستگاه‌های برف‌روب آماده باشند، از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود ضمن آنکه نمک‌پاشی توسط شهرداری‌ها  انجام شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول