اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

فارس من| مطالبه واریز سود پالایش یکم/ مجمع پالایش یکم امسال سود تصویب نکرد

مخاطبان فارس من خواستار واریز سود صندوق پالایش یکم شدند،‌ در حالی که مجمع امسال صندوق‌ قابل معامله بورسی پالایش یکم سودی برای توزیع تصویب نکرد.

فارس من| مطالبه واریز سود پالایش یکم/ مجمع پالایش یکم امسال سود تصویب نکرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مخاطبان فارس من با ثبت پویشی با عنوان «سود سالیانه سهام پالایشی به حساب سهامداران واریز شود» خواستار واریز سود صندوق پالایش یکم شدند،‌ در حالی که مجمع امسال صندوق‌ قابل معامله بورسی پالایشی یکم سودی برای توزیع تصویب نکرد.

مخاطبان نوشتند: «این صندوق در زمان دولت قبل با تخفیف 30 درصدی به مردم فروخته شد و مردم برای کسب سود حداقلی و حمایت از تولید آن را خریداری کردند. متاسفانه علیرغم گذشت سه سال مردم همچنان از نظر ارزش پول در ضرر سنگین هستند و این صندوق همچنان زیر ارزش ذاتی‌اش در حال معامله است. این در حالی است که بازارهای موازی در این بازه زمانی رشد چند صد درصدی داشته اند. همه این موارد به کنار، با توجه به پالایشی بودن صندوق حداقل انتظار مردم این است که کل سود دریافتی از مجموعه‌ها در مجمع سالیانه توزیع شود. در مجمع سال جاری که در دی ماه برگزار شد در یک تخلف آشکار تصویب شده است که سود پرداخت نگردد و در اختیار بازارگردان قرار گیرد. این تضییع حقوق عامه است. مردم از نظر آورده، ارزش زمانی در ضرر هستند و تنها دلخوشی‌شان همین سود سالیانه بود که جبران بخشی از ضررها را بنماید، ولی متاسفانه این سود تاکنون پرداخت نشده است. سهامداران انتظار دارند که در اسرع وقت این سود به حساب سجامی آنها واریز گردد.»

خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس برای این مساله با علی اکبر ایران شاهی مدیر نظارت بر صندوق‌های سازمان بورس تماس گرفت که وی در مورد پرداخت سود به دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های قابل معامله بورسی از جمله پالایشی یکم گفت: اگر مجمع عمومی این صندوقهای توصیب کند،‌امکان پرداخت سود در این صندوقها وجود دارد،‌همانطور که پارساتل با مصوبه دولت،‌ سود برای دارندگان پالایشی تصویب و پرداخت شد.

ایران شاهی همچنین گفت: مجمع عمومی صندوق پالایشی یکم، امسال برگزار شد و در این مجمع با پرداخت سود به دارندگان این واحدها موافقت نشد و قرار شد بخشی از سود صندوق صرف بازارگردانی برای این صندوق شود. امکان دارد که در مجمع سال آینده پرداخت سود تصویب شود.  


مجمع پالایشی یکم

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول