اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بهره‌مندی 52 هزار و 216 نفر از خدمات رایگان سلامت روان در خراسان‌شمالی

مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ارائه خدمات رایگان مرتبط با سلامت روان به 52 هزار و 216 نفر از هم استانی‌ها طی 9ماه نخست امسال خبر داد.

بهره‌مندی 52 هزار و 216 نفر از خدمات رایگان سلامت روان در خراسان‌شمالی

سیده ریحانه رضوانی، مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد از ارائه خدمات رایگان مرتبط با سلامت روان به ۵۲ هزار و ۲۱۶ نفر از هم استانی‌ها طی ۹ ماه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ توجه به سلامت روان و پرداختن به بهداشت روان در جامعه از مولفه‌های اساسی سلامت و ارتقا و بهبود آن است.

وی با تأکید بر نقش بهداشت روان در سلامت جامعه گفت: معاونت بهداشتی دانشگاه و گروه سلامت روان این معاونت تلاش دارد تا جایگاه توجه عموم نسبت به سلامت روان ارتقاء پیدا کند بدین منظور از ابتدای امسال دوره‌های آموزشی متعددی را برای عموم و گروه‌های هدف مختلف برگزار کرده است.

مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با بیان اینکه ضروری است که مردم نسبت به سلامت روان خود توجه داشته باشند و اقدام به ارزیابی آن کنند، افزود: نهادینه سازی فرهنگ توجه به سلامت روان در جامعه یکی از اهداف و اولویت‌های ماست و مطابق با آن نیز تاکنون ۲۱ هزار و ۲۰۲ نفر از آموزش‌های مهارت‌های فرزندپروری ۱۷ هزار و ۴۵۸ نفر آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را در دوره‌های رایگان این معاونت فراگرفته‌اند.

رضوانی تصریح کرد: ۵ هزار و ۷۷۳ نفر در بحث خشونت خانگی و ۶ هزار و ۵۹۵ نفر در موضوع حوادث و بلایا مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اند و همچنین خدمات مشاوره سوگ در بازماندگان متوفیان ناشی از بیماری کرونا به ۱۰۳ نفر و خدمات سلامت روان نیز به هزار و ۸۵ نفر از بهبود یافتگان از این بیماری ارائه شده است.

وی بیان کرد: نشاط اجتماعی یکی از مؤلفه‌های اصلی رفاه و از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه در کشورها به شمار می‌رود و نقش بسیار مهمی در سلامت و پویایی اجتماعی ایفا می‌کند.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول