اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برگزاری دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در گلستان/ وحدت امت اسلامی یک تکلیف الهی است

نماینده ولی‌فقیه در‌ گلستان گفت: وحدت امت اسلامی یک فریضه قرآنی و الهی و یک تکلیف الهی است.

برگزاری دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در گلستان/ وحدت امت اسلامی یک تکلیف الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دومین روز اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که در گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: وحدت باید به یک فرهنگ در جامعه اسلامی تبدیل شود چون وحدت مختص ایران، اسلام و‌شیعه نیست بلکه برای تمام جوامع اسلامی است.

وی ادامه داد: وحدت یک تکلیف و عمل بسیار واجب است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: معنی وحدت این نیست که همه مذاهب کنار زده شود و یک چیز جدید ایجاد شود و یا فقط یک مذهب وجود داشته باشد، آنهایی که اینگونه صحبت می‌کنند می‌خواهند وحدت را به بیراهه بکشانند.

نماینده ولی‌فقیه در‌گلستان خاطرنشان کرد: وحدت دنیای اسلامی یک فرهنگ الهی و قرآنی است و اگر این فرهنگ را اجرا کنیم دشمن به هیچ عنوان نمی‌تواند در جامعه اسلامی نفوذ کند.

نورمفیدی با بیان این سوال که آیا شعار وحدت ریشه در شعار سیاسی است، شعار ایرانی است و یا شعار شیعی است افزود: هیچکدام نیست بلکه ریشه این شعار در ام الکتاب یعنی کتاب مقدس آسمانی ما قرآن کریم است ما باید وحدت را واجب شرعی بدانیم.

وی تصریح کرد: همانگونه که قرآن کریم نماز را بر ما واجب گردانید وحدت نیز جزو اوجب واجبات است و باید تبدیل به فرهنگ شود.

نورمفیدی گفت: استان گلستان از یک وحدت مثال زدنی برخوردار است و اجازه نخواهیم داد دشمن بر این وحدت آسیب بزند.

گلستان زمینه زندگی بین اقوام و ادیان را فراهم کرده است

استاندار گلستان هم در ابتدای دومین روز از اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی اظهار کرد: جوامع اسلامی بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت بین مذاهب اسلامی هستند.

وی افزود: گلستان نگارستان ایران زمینه زندگی مسالمت‌آمیز بین تمامی اقوام و ادیان را فراهم کرده است. 

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: دشمنان تخصصشان تفرقه افکنی است و باید بر این نکته توجه داشته باشیم وحدت مهمترین کلید پیروزی برابر دشمنان اسلام است.

زنگانه افزود: سال‌ها است شیعه و سنی کنار هم زندگی کردند و دشمن از این همزیستی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی وحشت دارد و نمی‌تواند این صلح و برابری بین مسلمانان را ببیند.

وی تاکید کرد: دنیای اسلام به اتحاد، ائتلاف، همدلی و برادری احتیاج دارند و دولت‌ها وظیفه نقش‌آفرینی در این عرصه را دارند.

زنگانه از ارسال 100 مقاله به دومین اجلاسیه منطقه‌ای شمال کشور خبر داد و گفت: دشمن در تلاش است تا بین شیعه و سنی تفرقه بیاندازد نباید گذاشت این اتفاق در جهان اسلام رخ دهد. 

استاندار گلستان تصریح کرد: شرکت بیش از ۱۰۰ مقاله با حضور نمایندگان مذاهب اسلامی کشورهای مختلف نشان دهنده رویدادی بزرگ در عرصه افزایش وحدت شیعه و‌ سنی در دنیای اسلام است.

وحدت و همدلی بین مردم حفظ شود

عبدالواسط نوری‌زاد، امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس هم در دومین اگلاس منطقه ای شمال کشور با تاکید بر اینکه وحدت بین مردم حفظ شود، گفت: نقش علما در حفظ وحدت و دعوت مردم به اتحاد و همبستگی بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: علما تلاش کنند که وحدت و همبستگی را بین مردم حفظ کنند.

وی با گرامیداشت مبعث رسول اکرم(ص) تصریح کرد: داشتن حکومت اسلامی، حکومتی که نشات گرفته از موازین الهی است از آرزوی همیشگی است حکومتی که با مضامین و مفاهیم قرآنی، کشور را مدیریت کند.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس ابراز کرد: خداوند را شاکر هستم که آرزوها و امیدهای ما با پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و رهبری امام راحل «ره» و خلف صالح آن مقام معظم رهبری محقق و به منصه ظهور رسید.

آخوند نوری زاد گفت:با رهبری و تدابیر فرزانه مقام معظم رهبری توانستیم نقشه‌های شوم و پلید دشمنان را نقش برآب و آنها را مایوس و ناامید کنیم.

وی افزود: خوشبختانه با رهبری امام راحل(ره) و سکانداری مقام معظم رهبری موازین انقلاب در کشور حاکم است.

آخوند نوری زاد ابراز کرد: اساس دین بر دو مقوله نهادینه شده است کلمه توحید و توحید کلمه، همه ما به وحدانیت خدا ایمان داریم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول