اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سومین جشنواره کالاهای فرهنگی (خه‌لات) در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سومین جشنواره کالاهای فرهنگی استان کردستان(خه‌لات) از سری برنامه‌های هشتمین دوره جشنواره فیروزه با سه رویکرد برگزار می‌شود.

سومین جشنواره کالاهای فرهنگی (خه‌لات) در کردستان برگزار می‌شود

علی‌اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: سومین جشنواره کالاهای فرهنگی استان کردستان(خه‌لات) از سری برنامه‌های هشتمین دوره جشنواره فیروزه با سه رویکرد ایده‌های استارتاپی، کسب و کارهای نوپا و کسب و کارهای تجاری شده و فعال همزمان با سراسر کشور در کردستان نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره فیروزه(خه‌لات) ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی و پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استانها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی است.

دریایی اضافه کرد: شرایط آثار ارسالی علاوه برداشتن عنوان نماد فرهنگی منطقه، دارای کارکردهای آموزشی، سرگرمی و ورزشی باشد، همچنین بعنوان سفیر فرهنگ و ارزش های بومی و ملی در آن موجود و در داخل و خارج ایران رسالت انتقال پیام‌های درست از هر منطقه و ارزش‌های مستتر در آن را داشته باشد.  

وی خاطرنشان کرد: ایده‌های فرهنگی استارتاپی، کسب و کارهای فرهنگی نوپا و کسب و کارهای فرهنگی تجاری شده و فعال در حوزه‌های مختلف از جمله اسباب‌بازی و عروسک اقوام ایرانی، نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، هدایای فرهنگی با توجه به خرده فرهنگ‌های اقوام ایرانی دسته‌بندی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قالب و موضوعات جشنواره تصریح کرد: قالب‌ها و موضوعات جشنواره علاوه بر اسباب بازی، شامل عروسک و نوشت‌افزار، هدایای فرهنگی نیز جزو این دوره جشنواره است.

وی اذعان کرد: برگزاری جشنواره حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی استان‌ها به صورت مجازی از طریق زیرساخت الکترونیکی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir که دبیرخانه جشنواره کالاهای فرهنگی مستقر در اداره کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی طراحی نموده است، انجام خواهد شد.

گفتنی است برندگان در این جشنواره علاوه بر دریافت هدیه نقدی و لوح جشنواره از  خدمات صندوق بیمه هنرمندان نیز برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول