اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

منطقه آزاد ارس بهشت سرمایه‌گذاری نوین است

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: ارس بهشت سرمایه‌گذاری نوین و قطب صنایع تبدیلی و ظرفیت‌های گردشگری است.

منطقه آزاد ارس بهشت سرمایه‌گذاری نوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین حاتمی امروز در نمایشگاه ارس اکسپو ۲۰۲۳ در نمایشگاه بین‌المللی تبریز اظهار داشت: ارس منظومه‌ای از زیبایی‌ها و ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، صنعتی، گردشگری و طبیعی است که معرفی هر یک نمایشگاهی متفاوت را می طلبد. 

وی ادامه داد: که رود تاریخی ارس با بیش از یک هزار کیلومتر طول هزاران سال است که منطقه را سیراب می‌کند و اکنون باید این منطقه را با ظرفیت های نوین خود باز تعریف کنیم و بر همین اساس هم افزایی در حوزه‌هایی نظیر صنعت، تجارت و کشاورزی و عمق بخشی به روابط ملتها و دولت ها باید خروجی نمایشگاه ارس اکسپو باشد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: ارس با چهار منطقه منفصل و پیوستگی با ایران بزرگ و مجاورت با دو شهر مهم ارومیه و تبریز و قرارگیری در تقاطع کریدوری شرق به غرب و شمال به جنوب و به واسطه ظرفیت هایی چون پل های تاریخی، سدهای خداآفرین و هزاران هکتار زمینهای کشاورزی با آبیاری نوین، بهشت سرمایه گذاری نوین و قطب صنایع تبدیلی و ظرفیت های گردشگری است و این نمایشگاه باید بستری برای تبیین این توانمندی ها باشد.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول