اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

راه‌اندازی نخستین دکل 5G در گلستان/ جزو 4 استان اول کشور در اجرای فیبر نوری هستیم

مدیرعامل مخابرات منطقه گلستان گفت: گلستان جزو 4 استان اول کشور در اجرای طرح فیبر نوری برای توسعه مخابراتی و اینترنتی در کشور است.

راه‌اندازی نخستین دکل 5G در گلستان/ جزو 4 استان اول کشور در اجرای فیبر نوری هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامعلی شهمرادی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: توسعه فیبر نوری یکی از دستاوردهای مهم مخابرات گلستان است که به صورت مستمر در حال اجرا است و بسیاری از ترافیک های مکالمه ای و اینترنتی با توسعه این بخش مرتفع می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه گلستان جزو استان های پیشرو در بحث اجرای زیر ساخت های مخابراتی است لذا فراهم سازی زیرساخت فیبر نوری با سرعت بسیار زیادی در شهرهای استان در حال انجام است.

شهمرادی ادامه داد: در حال حاضر 3 هزار کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده که 800 کیلومتر در شهرهای استان، 600 کیلومتر برای اتصال شهرها و 1600 کیلومتر آن فیبر نوری در روستاها بوده که موجب افزایش سرعت اینترنت و تلفن در همه نقاط استان می شود.

مدیرعامل مخابرات منطقه گلستان اظهار کرد: هم اکنون 423 روستای استان از ارتباط فیبر نوری استفاده می کنند.

همچنین شهمرادی از راه اندازی نخستین دکل 5G در استان خبر داد و گفت: نخستین استان کشور در نصب دکل 5G هستیم و در نظر داریم این دکل ها را در 5 نقطه دیگر استان نیز راه اندازی کنیم.

شهمرادی تصریح کرد: برای نصب هر دکل بالغ بر 4 میلیارد تومان هزینه می شود.

وی عنوان کرد: تعداد 510 دکل همراه اول در استان مشغول به کار هستند که از این تعداد 210 دکل در نقاط شهری، 230 دکل در نقاط روستایی و 80 دکل در جاده های استان نصب شده اند.

مدیرعامل مخابرات منطقه با اشاره به اینکه گلستان جزو استان‌های پیشرو در به روز رسانی دکل های مخابراتی است افزود: در حال حاضر فقط 6 دکل 2G در استان داریم که بنا داریم این دکل ها تا آخر امسال به 4G تغییر پیدا کنند.

شه‌مرادی گفت: 96درصد روستاهای استان اینترنت پر سرعت دارند و در این زمینه جزو 5 استان برتر کشور هستیم. همچنین بنا داریم این پوشش را به زودی به صد درصد برسانیم تا همه مردم گلستان در روستاها هم از اینترنت پر سرعت بهره مند شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول