اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیگیری مصوبات سفر شهرستانی استاندار| تعریض ۵ کیلومتری مسیر مرزن‌آباد ـ دزدبن اجرایی نشد

عملیات اجرایی پروژه چهارخطه کردن جاده چالوس از مرزن آباد تا دزدبن به طول ۱۵ کیلومتر که قرار بود ۵ کیلومتر آن طی مصوب سفر شهرستانی استاندار به چالوس تا پایان سال تمام شود فقط ۲/۳ کیلومتر آن به پایان رسیده و مابقی به کلاف سردرگم تبدیل شده است.

پیگیری مصوبات سفر شهرستانی استاندار| تعریض ۵ کیلومتری مسیر مرزن‌آباد ـ دزدبن  اجرایی نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، پروژه تعریض جاده مرزن‌آباد تا دزدبن پس از یک دهه هنوز به مقصد نرسیده و این جاده به دلیل عدم تسطیح، آسفالت نامناسب، عدم روشنایی و خط کشی یکی از خطرناکترین جاده کشور تبدیل شده است.

 بعد از سفر شهرستانی سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران و هیأت همراه به شهرستان چالوس یکی از مصوبات که زمان خاصی برای آن در نظر گرفته شده بود اتمام تعریص ۵ کیلومتری شهر مرزن‌آباد بود که کمتر از ۴۰ روز به پایان این زمان مانده است و طبق گزارش‌ها و شواهد موجود بخش عمده‌ای از عملیات باقیمانده است.

این پروژه از شهریور سال ۹۷ بعد از ۲ بار کلنگ‌زنی آغاز شد و طبق وعده مسؤولان وقت ۲ ساله باید به بهره‌برداری می‌رسید اما همچنان به دلیل سرعت پایین عملیات اجرایی فقط ۲.۳ کیلومتر آن به مرحله روکش آسفالت رسیده است.

عدم اجرای تعریض این جاده به معضل بزرگی برای ترافیک شهر مرزن‌آباد در ایام پیک مسافر تبدیل شده است. در این جاده علاوه بر تردد مسافران که یکی از ورودی‌های استان مازندران است که بیش از ۲۰ روستا نیز از این مسیر رفت و آمد می‌کنند.

با توجه به نزدیک شدن تعطیلات عید نوروز و با ورود مسافران، شهروندان مرزن‌آبادی دوباره با معضل ترافیک مواجه هستند و مصوبات استاندار برای این گره بزرگ کارساز نبود.

پروژه تعریض جاده مرزن‌آباد تا دزدبن علاوه بر ضعف مدیریت با سو مدیریت و تطمیع درآمدزایی جان مردم را به خطر انداخته است.

حجت‌الاسلام یزدان جهاندار امام جمعه بخش مرزن‌آباد طی گفت‌وگو با فارس ضمن بیان اینکه مرزن‌آباد یک شهر عادی نیست و ورودی چند شهرستان است، اظهار کرد: بیشترین گلایه برای طولانی شدن پروژه تعریض جاده مرزن‌آباد تا دزدبن از کارفرما و پیمانکار است.

وی به خطرناک بودن مسیر اشاره کرد و گفت: اینجا قتلگاه است، چرا جان مردم را گرو می‌گیرید؟ و چرا هر چند وقت مدیر کارگاه عوض می‌شود؟

امام جمعه مرزن‌آباد با بیان اینکه برای تعریض حجم زیادی از مصالح برده شد و کسی پاسخگو نبود گفت: بعد از دومین‌بار از کلنگ‌زنی در سال ۹۷ قرار بود یکساله به طول ۵ کیلومتر تا دو راهی مجلار تحویل داده شود اما بعد از چندین سال فقط ۲/۳ کیلومتر انجام شده است.

وی افزود: تا دوراهی طویر که ۹۹ درصد کار آن به پایان رسیده و فقط ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر آخر آن باقیمانده است، در طول این دو سال می توانستند این قسمت را تکمیل کرده و تحویل دهند، چرا تاکنون این اقدام صورت نگرفته؟ علت طولانی شدن تکمیل این قسمت چیست؟ این محدوده گره ترافیکی بزرگی مخصوصا در تعطیلات عید نوروز ایجاد می‌کند.

امام جمعه بخش مرزن‌آباد به همکاری مدیران بومی اشاره کرد و گفت: منابع طبیعی، اداره برق، آب و فاضلاب برای تسریع در انجام پروژه نهایت همکاری را داشتند اما کسی پاسخگو نیست.

جهاندار با بیان اینکه در حال حاضر تصادفات زیادی در این چند کیلومتر به علت عدم روشنایی و نامشخص بودن مسیر اتفاق می‌افتد، بیان کرد: حتی بومیان در روز روشن هم برای تردد در این مسیر دچار اشتباه می‌شوند.

وی گفت: حجم زیادی از مصالح برده شد و بعضا عقب‌نشینی‌های ۱۰ متری را ۴۰ متر برای دریافت مصالح بیشتر برداشت کردید و حتی ۲ تا ۳ متر پایین‌تر از سطح جاده هم برداشت شد.

علت طولانی شدن پروژه تعریض جاده مرزن‌آباد تا دزدبن تخطی از قانون پیمانکار و کارفرماست است.

مهدی‌صادق کوهستانی بخشدار مرزن‌آباد در توضیح کلی نسبت پروژه تعریض جاده مرزن‌آباد تا دزدبن ضمن بیان اینکه طول این تعریض ۱۵ کیلومتر است، گفت: از انتهای شهر مرزن‌آباد شروع و تا ۱۵ کیلومتر در محور کندوان ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: پیمانکار ۱۵ کیلومتر را تقسیم بر ۳ مقطع به طول‌های دو قطعه ۲/۵ کیلومتری و یک قطعه ۱۰ کیلومتری کرده و در مقطع اول با پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد، قطعه دوم ۸۰ درصد و ۱۰ کیلومتر تقریبا ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بخشدار مرزن‌آباد ضمن بیان اینکه در زمان کلنگ‌زنی این شرکت تعهد داد تا دو مقطع اول را طی ۲ سال تحویل دهند، گفت: حدود ۴ سال گذشته و فقط ۲/۳ کیلومتر آماده است.

وی به مصوبات سفر شهرستانی استاندار به چالوس اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات این سفر تکمیل ۵ کیلومتر این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۱ بود که بر اساس شواهد فقط ۲/۳ کیلومتر آماده و ۲/۷ آن به مرحله بهره‌برداری نرسیده و با این شرایط تکمیل شدن آن بعید است.

بخشدار مرزن‌آباد گفت: مجموعه مدیریت شهری و شهرستانی از عملکرد پیمانکار ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه پیمانکار به تعهدات خود عمل نکرده است، افزود: این شرکت تعهدات خود را بر اساس عملکرد، پیشرفت فیزیکی و مدت زمان اجرای پروژه عمل نکردند.

وی افزود: با مشاهدات میدانی کاملا محرز است که بعد از تعریض ۲/۳ کیلومتری خیلی از بومیان و غیربومیان برای ادامه مسیر به جهت اختلاف ارتفاع، ورود و خروج از سه راهی طویر دچار اشتباه می‌شوند و جزو نقاط حادثه‌خیز منطقه محسوب می‌شود.

وی ضمن تاسف نسبت به حادثه جانی سال گذشته در این محدوده عنوان کرد: حتی با تاکید فراوان برای ساماندهی این مسیر قبل از تعطیلات عید نوروز به این شرکت ،اما هیچگونه اتفاقی نیفتاده است.

 

پایان پیام/۸۶۰۶۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول