اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کمبود زمین در ۳ شهر خراسان‌شمالی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: سه شهر استان برای اجرای هزار و ۴۱۴ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن با کمبود زمین مواجه است.

کمبود زمین در ۳ شهر خراسان‌شمالی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز حسین جزمی، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها اظهارکرد: سه شهر استان برای اجرای هزار و ۴۱۴ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن با کمبود زمین مواجه است.

وی گفت: اکنون ساخت مسکن دولتی در شهرهای جاجرم، گرمه و ایور با کمبود زمین مواجه است و متقاضیان این شهرها آورده اولیه را واریز کرده اند اما تاکنون زمین مورد نظر تامین نشده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: ۵۰ هکتار زمین در جاجرم، ۱۵ هکتار در گرمه و ۱۰ هکتار در ایور مورد نیاز است.

جزمی ادامه داد: تامین زمین مورد نیاز در دست انجام و الحاق زمین به محدوده شهر در دست پیگیری است و راه و شهرسازی استان در بقیه شهرها زمین ها را شناسایی کرده است و الحاقل به محدوده شهر انجام شد ولی در مواردی متقاضی موثر وجود نداشته است.

وی تصریح کرد: ۱۸ هزار و ۷۳۵ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان با ثبت نام در سامانه، برای مسکن دولتی متقاضی شدند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و این تعداد متقاضی در ۲۴ شهر استان برای مسکن دولتی ثبت نام کردند و با بررسی های انجام شده، درخواست ۹ هزار و ۸۱۵ نفر تایید نهایی شده است و سه هزار و ۷۳ نفر آورده اولیه به میزان ۴۰ میلیون تومان را واریز کردند.

وی افزود:راه و شهرسازی استان برای ساخت ۲ هزار و ۱۶ واحد مسکونی در هشت شهر استان زمین مورد نیاز را تامین کرده است و البته در برخی از شهرها از جمله تیتکانلو و فاروج متقاضی موثر وجود ندارد.

پایان پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول