اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

توسعه تعامل بین‌المللی فناوری در رویداد TIM2023 / استارتاپ‌ها برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی معرفی می‌شوند

قائم‌مقام دبیر شبکه تبادل فناوری کشورهای عضو گروه D8 از برگزاری رویداد TIM2023 با هدف پیوند استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران بین‌المللی در اسفندماه سال جاری خبر داد.

توسعه تعامل بین‌المللی فناوری در رویداد TIM2023 / استارتاپ‌ها برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی معرفی می‌شوند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، نشست خبری رویداد سرمایه‌گذاری بین‌المللی فناوری موسوم به TIM2023 برگزار شد. این رویداد توسط سازمان همکاری اقتصادی کشورهای اسلامی در حال توسعه، یا گروه D8، با هدف سرمایه‌گذاری تخصصی فناوری و توسعه تعامل بین‌المللی برگزار خواهد شد. 

پیش از این، رویداد TIM در ۴ دوره برگزار شده و مخاطبین رویداد، کشورهای اسلامی عضو D8 بوده است؛ اما به علت استقبال زیاد کشورهای مختلف، در این دوره از رویداد شاهد حضور کشورهای دیگری چون کانادا، کنیا و گینه هم خواهیم بود.

پنجمین دوره رویداد TIM2023، روزهای ۸ و ۹ اسفندماه سال جاری در محل پارک علم و فناوری پردیس برگزار خواهد شد. ثبت‌نام‌های اولیه از ابتدای آذرماه تا انتهای دی‌ماه انجام شده و حدود 220 ثبت‌نامی از شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، هسته‌های فناور و سرمایه‌گذاران مختلف از کشورهایی چون ایران، ترکیه، ارمنستان، کنیا، افغانستان و پاکستان در این رویداد حضور خواهند داشت.

حوزه‌های تخصصی این رویداد شامل نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، دارو و تجهیزات پزشکی، مواد پیشرفته، معدن، انرژی و همچنین صنایع خلاق هستند که حوزه نرم‌افزار و فناوری اطلاعات بیشترین تعداد ثبت‌نامی را داشته است.

میلاد صدرخانلو، قائم‌مقام دبیرخانه شبکه تبادل فناوری کشورهای عضو گروه D8 و رئیس مرکز توسعه تجارت پارک علم و فناوری پردیس اظهار کرد: در این رویداد، سرمایه‌گذاران تخصصی فناوری حضور خواهند داشت تا با شناسایی دیگر سرمایه‌گذاران به صورت مشترک روی طرح‌ها و استارتاپ‌های حاضر در رویداد اقدام به سرمایه‌گذاری کنند. ۱0۵ مورد سرمایه‌پذیر از استارتاپ‌ها و شرکت‌ها و ۵۲ سرمایه‌گذار و هیئت تجاری از کشورهایی چون ایران، ترکیه، ارمنستان، بنگلادش، مالزی، سوریه و کنیا برای حضور در این رویداد اعلام حضور کرده‌اند.

وی در خصوص تغییرات این دوره از رویداد نسبت به سال‌های گذشته اظهار کرد: در دوره‌های پیشین، تنها کشورهای عضو گروه D8 و کشورهای اسلامی حضور داشتند اما در این دوره میهمانانی از کشورهای دیگر چون کانادا، چین، اکراین و مغولستان نیز خواهیم داشت.

صدرخانلو در مورد برنامه‌های این رویداد عنوان کرد: برگزاری جلسات ارائه استارتاپ‌ها به سرمایه‌گذاران و همچنین جلسات B2B بین سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران از برنامه‌های این رویداد است. همچنین 24 استارتاپ برگزیده به انتخاب گروه علمی و ارزیابی برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی معرفی خواهند شد.

قائم‌مقام دبیرخانه شبکه تبادل فناوری کشورهای عضو گروه D8، با اشاره به پنل‌های تخصصی این رویداد تصریح کرد: در این رویداد 4 پنل تخصصی خواهیم داشت. یکی از این پنل‌ها صندوق تخصصی مشترک و بین‌المللی سرمایه‌گذاری فناوری است که توسط جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است. «دیدگاه مشتریان»، «استارتاپ و صنعت» و «مشوق‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشورها» پنل‌های موجود در این رویداد هستند که تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه را دنبال می‌کنند.

او در خصوص دستاوردهای این رویداد در دوره‌های قبل اظهار داشت: رویداد TIM در آخرین دوره خود توانسته بود به امضای ۱۱ قرارداد به ارزش ۱۰.۶ میلیون دلار برای استارتاپ‌ها و فناوران ایرانی کمک کند. در رویداد پیش رو نیز پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 15 میلیون دلاری داریم.

صندوق نوآوری و شکوفایی، مرکز تعاملات بین‌المللی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی، بانک صادرات، صندوق توسعه فناوری‌های نوین و سایر فعالین در زیست‌بوم فناوری، در این رویداد حضور خواهند داشت. علاوه بر این، رویداد TIM2023 میزبان شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه، وزارت علوم و فناوری بنگلادش، آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی و بخش‌های دولتی و خصوصی از کشورهای مختلف دیگر نیز خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول