اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

دوره‌ای که هیأت را ۸۵ میلیون نفری می‌کند

معاون اجرایی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی گفت: اولین دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیأت و تشکل‌های دینی در شیراز با حضور ۱۲۰ تشکل شاخص در ۴ لایه: مسئول خواهران، مسئول تشکل، مسدول رسانه و مسئول امور تربیتی آغاز به کار کرد.

دوره‌ای که هیأت را ۸۵ میلیون نفری می‌کند

حجت‌الاسلام مسعود رفیعی، معاون اجرایی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری اولین دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیأت و تشکل‌های دینی در شهر شیراز اظهارداشت: این دوره در مجموع بناست برای ۱۲۰۰ تشکل شاخص کشور برگزار شود که شامل هیأت‌های مذهبی، کانون‌‌های فرهنگی، مجموعه‌های مردم‌نهاد و هیأت‌هاست.

دوره آموزشی شیراز برای ۱۲۰ تشکل شاخص است

وی افزود: این دوره برای چهار لایه مسئولان این تشکل‌ها شامل مسئول خواهران، مسئول تشکل، مسئول رسانه و مسئول امور تربیتی برگزار می‌شود که چهار روز نخست به صورت حضوری است و سپس دوره‌های مجازی آغاز می‌شود.

رفیعی گفت: در دوره نخست که ویژه تشکل‌های شاخص استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است، دوره به میزبانی شیراز با حضور حدود ۱۲۰ تشکل شاخص برگزار می‌شود. این دوره از امروز سه‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۲۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت. سپس دوره‌های مجازی آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

کرمان میزبان دوره دوم

معاون اجرایی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی گفت: این دوره حضوری به صورت کارگاهی است و اساتید حاضر با نمونه‌های عینی مطالب را ارائه می‌دهند و در طول دوره مجازی نیز اساتیدی به عنوان راهبر فرهنگی در هراستان حاضر شده و ضمن بررسی تکالیف عملی ارائه شده، راهنمایی‌های لازم برای حصول نتیجه را ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این دوره توسط سازمان هیأت و تشکل‌های دینی برگزار می‌شود و در برگزاری آن وزارت ورزش و جوانان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشارکت دارند، گفت: بناست دوره دوم برای استان‌های کرمان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به میزبانی کرمان از ۱۲ اسفندماه آغاز شود.

تحقق هیأت ۸۵ میلیون نفری، هدف اصلی

رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: هدف اصلی از برگزاری این دوره، پرداختن به جهاد تبیین و همچنین تغییر نگاه مردم به هیأت‌ها که هیأت صرفاً یک مراسم نیست و همچنین تغییر نگاه هیأت‌ها به مردم و تحقق هیأت ۸۵ میلیون نفری است.

 

معرفی دوره توانمندسازی ماه

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول